Vissza a kezdőlapra !       Automatikus hangerőszabályozás

írta:   Peti                    

Mit is jelent ez a cím? Tulajdonképpen arról van szó, hogy ha áll a kocsid, akkor a piros lámpánál nem dübörög a zene másokat zavarva. Amikor haladsz, akkor meg felerősödik a menetsebesség függvényében. Ekkor a menetszél nem hallatszik, mert elnyomja a zene. :-)

Persze, mindezt automatikusan érjük el, csak egy jelet kell bekötni a rádiónkba.

Akinek van AWS-e (egérmozi) elegendő onnan levenni ezt a jelet. Nekem fehér színű vezetéken ment be az AWS-be. Ezt egyszerűen tovább vittem le a rádiómhoz (6000 RDS E). A képen látható lábra csatlakoztattam ki a jelet. A vezeték színben ne bízz, inkább az AWS csatlakozót húzd le, és keresd ki, hogy melyik vezeték a tied (csatlakozó 10-es lába)!

 

 

Nekem 2.0 benzines automata váltós gépem van, azon így oldottam meg a menetsebesség jelet továbbítását.

A sokak által jól ismert leírás szerint a motortéri kábelköteg nagy csatlakozójában, mely a bal oldali torony oldalára van rögzítve, található fehér-kék kábelre kell rákötni.

Hát ennyire egyszerű?! Ezt hittem én is, de megbontva a köteget a csatlakozónál, láttam, hogy 3 db fehér-kék kábel van a kötegben!!!

Kiszedtem a motorvezérlőt és a 3-as lábra menő vezetéknek ugyanannak kellett lennie. Mivel már bentről lekábeleztem a nagy csatlakozóhoz, így elektromos műszerrel kicsengettem a három fehér-kék vezeték közül, hogy melyik az, amelyik nekem kell és rákötöttem a bentről kijövő vezetékemet.

Ha már bent vagy a vezetékkel, már csak el kell kábelezni a rádióhoz, és a megfelelő lábra rákötni.

 

 

Az MK2-ben lévő 6000-es és az 5000-es Fordos rádióknál ide a jobb felsőre kell csatlakoztatni a vezérlő jelet!

Az MK1-be beépített 2006-os és 2007-es szériában is van, amelyik tudja értelmezni ezt a jelet, ezeknél a képen látható szélső csatlakozót kell megkeresnünk.

Kellemes barkácsolást!

Peti                                              

 

 

 

 

v100302             Szerkesztette: ND                       Szereld magad és a Sufni tuning