Teszt archívumok az AA-tól
írta: ND
|
Netes kutakodásom
során találtam egy-két érdekes Mondeo tesztet a kedvencünkről. Aztán összehalásztam idővel, amit lehetett. A tesztek készítője a
Többnyire akkor vesszük észre, hogy van autónk, amikor valami nem megy rajta, vagy maga a kocsi
üzemképtelen. Valójában ekkor igazán mi vagyunk a mozgásképtelenek. Megfigyelhető, hogy mindig akkor áll elő ez a nem kívánatos állapot, amikor valamiért
fontos lenne a kocsi. Természetesen amikor nem használjuk, akkor nem vesszük észre,
hogy nem megy. :-)
Vallom, hogy a nem megy az autó - kérdésnél sokkal fontosabb, hogy meg is tudjon állni! Ha nem indulunk el, akkor csak
minket ér bosszúság. De ha valaki előtt nem tudunk megállni és elgázoljuk? Ekkor
nyilvánvalóvá válik, hogy a fontossági sorrendben a megállni tudás megelőzi az elindulási képességet.
Ezzel kapcsolatban találtam pár beszédes kis ábrát ezekben a tesztekben. Párat kiemelek ide, nem agyon magyarázva
az értelmezésüket. A bal oldali képen az MK1 dízel fékjéről van szó, míg a jobb oldalin az MK2 benzines fékútjai szerepelnek. Tanulság? Inkább az MK1 menjen hátul, mert annak van két méter előnye a legjobb megállás tekintetében :-) Így a ráfutásos ütközés elkerülésére is van esély.
|
|
|
|
|
|
A bal oldali a képből pedig kiolvashatjuk a nagy titkot: miért is ácsingózik minden dízel kombis a V6 hátsó fékrendszerért?
A dobfék tárcsafékre való cserélése révén remélnek még szert tenni pár méter szabad helyre a kocsijuk előtt, ha már egyszer fékezni kellett. :-)
|
|
A leírások és bemutatók szokványosaknak is mondhatóak lennének, de ez is inkább a pártatlanságukat támasztja alá.
Felhívnám a figyelmet arra, hogy korrekten megjelölték mindegyik tesztben a viszonyítási környezetet. Ugyebár nincs olyan pontos meghatározás, ami alapján kijelenthetnénk, hogy ez, vagy az a jobb autó. De lehet látni, hogy milyen szempontokat vettek figyelembe. Ezek között sok felhasználó központú van. Vagyis nemcsak az a lényeg, hogy milyen motor van benne, mennyit fogyaszt, hogyan gyorsul, hanem az is, hogy használható, kényelmes és megállítható -e.
Látott már valaki kereskedőt, miközben lebeszél egy filigrán 45 kg-os hölgy vásárlót a böhöm nagy terepjáró megvételéről? Valahogy így - Kedves Asszonyom, attól tartok, hogy Ön nem képes 280 N erőt kifejteni a lábával, hadd ajánljak önnek személyre szabva egy fékezhetőbb autót! :-)
|
|
|
|
|
|
A tesztek lapjaira kattintva egy külön oldalon megnézhetjük a kiválasztott oldalt nagyobb méretben. A témába vágó írásokat időrendi sorrendbe szedtem. Az egyes képeket külön oldalra hozom fel, hogy az összehasonlításuk így könnyebb legyen.
|
|
1993. január, R9304, Ford Mondeo, Road Impression |
|
|
1993. augusztus, R9329, Ford Mondeo, MK1, |
|
|
1993. október, R9358, Four of a kind, |
|
|
1993. november, R9361A, Ford Mondeo 2.0 Ghia Estate, MK1, kombi, 2.0 |
|
|
1995. december, R9511A, Ford Mondeo, MK1, 5 ajtós, dizel |
|
|
1997. február, U9710, Ford Mondeo, MK1, |
|
|
1997. április, R9725A, Ford Mondeo for 1997, MK2, 1,6l, |
|
|
1998. január, R9801A, Ford Mondeo 2.5 V6, MK2 |
|
|
1998. december, R9869, Ford Mondeo, MK2, 1,8LX |
|
|
1999. október, R9967, Ford Mondeo, MK2, |
|
v100309 Üdv ND
|