Vissza a kezdőlapra !  Adatok és jellemzők a Mondeo-ról       Teszt archívumok az AA-tól

írta: ND                       

Netes kutakodásom során találtam egy-két érdekes Mondeo tesztet a kedvencünkről. Aztán összehalásztam idővel, amit lehetett. A tesztek készítője a  

Többnyire akkor vesszük észre, hogy van autónk, amikor valami nem megy rajta, vagy maga a kocsi üzemképtelen. Valójában ekkor  igazán mi vagyunk a mozgásképtelenek. Megfigyelhető, hogy mindig akkor áll elő ez a nem kívánatos állapot, amikor valamiért fontos lenne a kocsi. Természetesen amikor nem használjuk, akkor nem vesszük észre, hogy nem megy. :-)

Vallom, hogy a nem megy az autó - kérdésnél sokkal fontosabb, hogy meg is tudjon állni! Ha nem indulunk el, akkor csak minket ér bosszúság. De ha valaki előtt nem tudunk megállni és elgázoljuk? Ekkor nyilvánvalóvá válik, hogy a fontossági sorrendben a megállni tudás megelőzi az elindulási képességet.

Ezzel kapcsolatban találtam pár beszédes kis ábrát ezekben a tesztekben. Párat kiemelek ide, nem agyon magyarázva az értelmezésüket. A bal oldali képen az MK1 dízel fékjéről van szó, míg a jobb oldalin az MK2 benzines fékútjai szerepelnek. Tanulság? Inkább az MK1 menjen hátul, mert annak van két méter előnye a legjobb megállás tekintetében :-) Így a ráfutásos ütközés elkerülésére is van esély.

 
 

A bal oldali a képből pedig kiolvashatjuk a nagy titkot: miért is ácsingózik minden dízel kombis a V6 hátsó fékrendszerért?

A dobfék tárcsafékre való cserélése révén remélnek még szert tenni pár méter szabad helyre a kocsijuk előtt, ha már egyszer fékezni kellett. :-)

 

A leírások és bemutatók szokványosaknak is mondhatóak lennének, de ez is inkább a pártatlanságukat támasztja alá.

Felhívnám a figyelmet arra, hogy korrekten megjelölték mindegyik tesztben a viszonyítási környezetet. Ugyebár nincs olyan pontos meghatározás, ami alapján kijelenthetnénk, hogy ez, vagy az a jobb autó.  De lehet látni, hogy milyen szempontokat vettek figyelembe. Ezek között sok felhasználó központú van. Vagyis nemcsak az a lényeg, hogy milyen motor van benne, mennyit fogyaszt, hogyan gyorsul, hanem az is, hogy használható, kényelmes és megállítható -e.

Látott már valaki kereskedőt, miközben lebeszél egy filigrán 45 kg-os hölgy vásárlót a böhöm nagy terepjáró megvételéről? Valahogy így - Kedves Asszonyom, attól tartok, hogy Ön nem képes 280 N erőt kifejteni a lábával, hadd ajánljak önnek személyre szabva egy fékezhetőbb autót! :-)

 
 
 

A tesztek lapjaira kattintva egy külön oldalon megnézhetjük a kiválasztott oldalt nagyobb méretben.  A témába vágó írásokat időrendi sorrendbe szedtem.  Az egyes képeket külön oldalra hozom fel, hogy az összehasonlításuk így könnyebb legyen.

 

1993. január, R9304, Ford Mondeo, Road Impression
 
1993. augusztus,  R9329, Ford Mondeo, MK1,
 
1993. október, R9358, Four of a kind,
 
1993. november, R9361A, Ford Mondeo 2.0 Ghia Estate, MK1, kombi, 2.0
 
1995. december, R9511A, Ford Mondeo, MK1, 5 ajtós, dizel
 
1997. február, U9710, Ford Mondeo, MK1,
 
1997. április, R9725A, Ford Mondeo for 1997, MK2, 1,6l,

 
1998. január, R9801A, Ford Mondeo 2.5 V6, MK2
 
1998. december, R9869, Ford Mondeo, MK2, 1,8LX
 
1999. október, R9967, Ford Mondeo, MK2,

                              v100309                                                               Üdv     ND                                                                           Adatok és jellemzők a Mondeo-ról