Vissza a kezdőlapra !         A fényszórók beállítása

                                  írta:   Kakukk                        

Kedvenc kocsink fényszóróinak nem túl jó a hatásfoka – pláne, ha nincs is rendesen beállítva. Ha nincs motoros fényszórómagaság állításod, akkor is gyorsan tudod egyedül beállítani az éppen fenn álló terhelés függvényébe a megfelelő fényszóró megvilágításképét.

Ha vésett üveged van, akkor könnyen megtalálod a középpontját a tompítottnak. Mérd meg a kettő közti távolságot (2F) és a földtől is mérjél (D), ezek alapján rajzoljál fel egy falfelületre két keresztet. Majd azok alatt 12 cm-rel még egy vonalat (E=D-0,12m). A Mondink 1,2%-os lejtésarányos.

A Mondi 10 méterre legyen a faltól, arra merőlegesen, sík talajon. Ha a lengés csillapítóidra már nem vagy büszke, akkor kicsit mozgasd meg a kocsit, hogy ne ragadjon be valahol. Kézifék kiengedve, gumik előírás szerint töltve. Üzemanyag tartály feltöltve legyen, a motoros szabályzó "O"-án álljon. A Mondi szerelési könyv szerint a hátsó ülésre, középre ültessünk 75 kg-os személyt.

 

 

Először a vizszintes fényt tekerd az alsó vonalra a közép felé lévő tekerővel.z oldalírányba történő beállítást az oldalt kivül lévő tekerővel tudod elvégezni. A  15 fokos sötét - világos határvonalra állítsd be. A 15 fok, az kb 45 cm-t jelent kereszttől jobbra, ahol metszi a felső vízszintes vonalat.

Elképzelhető, hogy a kereszttől jobbra fog elhelyezkedni a fókuszod az alsó vonalon (max 20 cm), ez belefér a KPM előírásába. A Mondinál csak a tompítottat tudod állítani, az országúti vele mozdul.

A fényszórók megvilágításképét a következő ábra jól mutatja. A zöld Mondi távolsági fénye legalább 100 méterre, a kék Mondi tompítottjának legalább 40 méterre kell megvilágítania az út felületét jó időben.

Ki kell próbálni, addig én se értettem rendesen, míg végig nem csináltam… ;)

Üdv            Kakukk

v060501           Szerkesztette:    ND