írta: Tádé |
||
A Mondeok többsége légkondicionáló berendezéssel rendelkezik. A szerencséseknek nem is kell jobban elmélyedni a működésében, hogy ha nem fúj hideget, fel kell töltetni gázzal. Ez az írás azoknak szól, akik ennél többet szeretnének tudni a klíma működéséről, esetleg hibakeresés miatt kénytelenek jobban megismerni a rendszert. A hűtés elmélete A motor által meghajtott klímakompresszor összesűríti a hűtőközeget, ami ettől felmelegszik 70-110°C-ra. Ezt átvezetjük a klímahűtőn, amit a menetszél és a hűtőventillátor hűt. A hűtőközeg ettől lehűl és cseppfolyóssá változik. A hűtőközeg útja a nyomáscsökkentő szelephez vezet, ami egy fix fojtás, a nyomáskülönbség miatt a hűtőközeg párologni kezd. Eközben a tágulás miatt erősen lehűl. |
|
|
Ezt a hűs gázt már csak át kell vezetnünk az elpárologtatóba, (utastéri klímahűtő) amin keresztül ha levegőt vezetünk át, a levegő is lehűl. Ezek után a szárítóba vezetjük a hideg hűtőközeget, ahonnan mehet vissza a kompresszorba, innen kezdődhet az egész elölről. |
||
A Mondeokba szerelt klímáknak kettő nyomáskapcsolója van. Az alacsony nyomás kapcsolója helyileg a szárítóba van építve, az akkumulátor alatt. Ez a kapcsoló a rendszer indíthatóságáért felel. Ha nem érzékel elég mennyiségű hűtőközeget (1,6bar), a rendszer el sem indul. A magasnyomású kapcsoló gyakorlatilag is kettő kapcsoló. Az egyik kapcsolója arról gondoskodik, hogy a klímakompresszor sűrítésekor a hűtőventillátorunk elindítsa a magas fordulatot. A másik része pedig a biztonsági kapcsoló, ha a rendszerben a nyomás 30,7 bar fölé megy, amikor is fennáll a kompresszor tönkremenetelének veszélye, egyszerűen megszakítja annak áramkörét. Amit mi magunk is megtehetünk a klímánk egészségéért:
|
||
Hűs utat kívánok mindenkinek! TáDé |
||
|
|