Vissza a kezdőlapra !  Mondeo balesetek, törések, crash, accident.  Sztrádán esett meg az eset ...

írta: ND                           

Sofőrünk elgondolkozott az élet nagy és kis dolgain. Valahol elakadhatott, mert a kocsi szép csendben letért a jobb oldalra. Nosza lett hirtelen kapkodás, kormányzás, de a fizika törvényei és határai nagy urak. ;-(

Innentől kezdve elkezdett borulgatni a kocsi. Először keresztbe a sávban a hosszanti tengelye körül, majd felkapott a szalagkorlátra, ahol azon is pörgött egy párat. Onnan visszarepült a saját sávjába, és még ott orral is pördült, majd az árokban kötött ki, de ott már megállt négy keréken.

A kocsiban egyedül ült a vezető, a mögötte haladó a kollégája csendes szemlélője volt az egész esetnek. A vezető megúszta egy kisebb nyakfájással, de amúgy semmi komoly baja nem történt.

 

 

 

 

 

Itt a legújabb MK III kabrió változata. Aggreszív orr kiképzés ami off-road-os fillinget ad a kocsinak. A szárnyaló ajtók a repülés élvezetét hívatottak szimbolizálni? Szóval csak óvatosan a fenevaddal. ;-(

 

A mutatványt kb. 150 km/h-ás sebességnél kezdte. A nulla eléréséig elég sok energiát kellett belefektetnie, hogy lefékezze a kocsit. Ez az energia elnyeletés meg is látszik a karosszérián itt-ott ;-)

 

Maradtak sértetlen részek is, mint a jobb hátsó és az első lámpa ;-)

 

Hát eléggé körbe lett kalapálva szegényke ;-(

 

Ez meggyűrődőtt kissé, de ez is jó, mert elnyelt némi mozgási energiát. Új tulajoknak felhívnám a figyelmét, hogy a hangszóró cserét nem erről az oldalról célszerű elkezdeni. Inkább hagyományos módon a belső borítást szedjük le, még ha az lassabb is ;-)

 

 Hát a szárnyaló lufik látványát nagyon, de nagyon hiányolom egy ilyen leszúrt tripla szaltó után ;-((( Bár azt mondják, hogy nem kapott az autó eleje elég nagy ütést, mivel "aránylag" egyben van az orra. De ahhoz a lökös merevítője nagyon beesett középen. ;-(((

 

A szélvédő szépen tartotta magát, nem okozott sérülést a vezetőnek. Ez inkább műanyagra emlékeztet, mint üvegre.

Összességében jól vizsgázott a kaszni. Egyben maradt annak ellenére, hogy a jobb hátsó és első lámpán kívül semmi sem maradt sértetlen ;-(  

Nem tudom, hogy hány légzsák volt benne, de hogy egy sem kapott akkora impulzust egy ilyen ütközés során, hogy eldurranjon az számomra hihetetlen. Vagy csak először az azt vezérlő elektronika / érzékelők mentek tönkre? Egy biztos, hogy a tulaj helyébe azért fel tennék pár kérdést az illetékesnek. Hátha kiderülne belőle valami rejtett összefüggés / hiba lehetőség, aminek a kijavítása révén életeket menthetnének meg, mert nincs mindenkinek ilyen lelkiismeretes - izmos őrangyala ;-)

Bár lehet, hogy egy 6 millás kocsihoz már azt adnak? ;-)))

v0500514

 

Üdv     ND