Vissza a kezdőlapra !  Szereld magad és a Sufni tuning    Rendszámtábla tartó betét rögzítése

        írta: ND                       

 

A következő szerelhetőségi feladattal azok találkoznak, akiknek MK I kombijuk van és a rendszámtáblájuk egy külön kerettel került beépítésre az ajtóba. Melynek a tetejébe besüllyesztett fogórész segítségével lehet nyitni az ajtót. Ez a keret egy idő múltán el kezd távolodni az ajtótól. A csavarok kiszakadnak a műanyag ágyukból, egy idő után nem csak szemet bántó lesz és befolyik a víz az ajtóba, hanem a rossz szándékú embereknek tippet adunk, autónk gyenge pontjáról is.

.

 

 

Leszerelését a műanyag takaró leszedésével kezdjük. Csavarjuk ki az ajtó alján és az oldalán található rögzítő csavarokat. A műanyag takaró lemezt a két oldalt található ajtó megvezető gumitömbön emeljük át. Egy hosszabb lapos csavarhúzóval a középen tartó két központosító tüskét húzzuk ki az ajtó fém részéből (egyik középen, a másik bal oldalt). Ez után a két sarkon lazítsunk a pattenteken, majd a középsőkön. Ezek cserélhetőek, illetve elforgathatóak, így van rá esély, hogy pár szerelés után még megtartják funkciójukat.

 

 

 A szöveg feletti képeken láthatod a cserélhető pattentet, akárvehetsz is előre 4 db-t, bár nem sérülékenyek. Mellette találod műanyag takaró lemez felfogató lemezcsavarjainak ellendarabját. Bal oldalt láthatod a rendszámtábla megvilágítás csatlakozóit. Old szét, majd a csatlakozót az ajtóhoz rögzítő pattenteket is nyomd ki (balfelső montázsképen). Ellenőrizd az izzókat, ha valamelyik már megnyúlt (az izzószál belóg), akkor cseréld ki most. Ha poros, „száradt vizes” a világító test műanyaga, ecsettel (rossz fogkefével) letisztíthatod egy kis mosószerrel (vízkőoldót tartalmazó előnybe részesítendő).

A következő fázisban először csavarlazítóval fújd be a nyolc csavart, szedd ki a keretet. A kitört csavarokat hagyd ázni egy kicsit. A nehezen hajtható csavaroknál vigyázz,  hogy ne vágja el a kezedet a lemez éles pereme, amikor leugrik a szerszám róla! Ha kibarkácsoltad a csavarokat, akkor tisztítsd meg a meneteket. Az anyákat fújd be csavarlazítóval. A ragasztandó csavarokat zsírtalanítsd, hogy a ragasztó tudjon rá tapadni, persze a műanyag fészket is készítsd elő ugyanígy. Első alkalommal két komponensű Araldit-ot használtam, mert jól bírja a nagy hőmérséklet változást, jól tapad és gyors. De alatta a rozsda élte az életét, így a következő műtétnél Epokitt-ot használtam ! A ragasztóból ne csinálj kúpot a csavar köré, mert a csavar ágyának a tetejének fel kell feküdnie a lemezre!!! A harmadik nekifutásra (kénytelen voltam megerősíteni a csavar fejeket) egy-egy darab fémmel leszorítottam a csavarfejeket. Először pillanatragasztóval rögzítettem a megfelelő pozicióba a csavarfejen, majd a fémet teljesen befedtem Epokitt-tel. Így elértem, hogy nagyobb felületen fog a ragasztó és a beleágyazott fém nem engedi kijönni a csavar fejét a ragasztó alól.  A visszaszerelés adja magát, a csavarokat óvatosan húzd meg. A képen megfigyelheted, hogy a csavar négyszögletű feje hogyan helyezkedik el a műanyag fészkében, ami tulajdonképpen széttört. A ragasztáskor nézd meg, hogy hová esik a csavar közepe, nehogy máshová sikerüljön ragasztanod, mint ahol van a lyuk.      

 

 

 v040712                       Több sikert...                                ND

 

 

 

 

Sajnos a történetnek folytatása van.

Egy bepakoláskor, a földön lévő berakandó táskára tettem le a kulcsomat. Az időre míg helyet csináltam nekik a többi csomag mellett. Mikor kész lettem, rutinosan beemeltem a helyére a csomagokat és egy szokott mozdulattal lecsuktam az ajtót. Abban a pillanatban tudatosult bennem, hogy a kulcs a bezárt kocsiban van. :-(((

Nem volt mit tenni, a tartalék kulcs 250 km-re volt. Szerencsére szerszámok akadtak, így a beépítő keret feláldozása és némi vágás után a kezembe volt a kulcs. A nagyobbik gond a menetkész állapot elérése volt. Ezt falapok és pozdorja csavarok segítségével értem el, amikhez rögzítettem a keretet. Na nem a képen láthatóval :-)))

Ez addig volt ott, amíg fent ragasztgattam a csavarokat. A ragasztás már reménytelennek bizonyult, mert nem volt mihez ragasztani, pozicionálni a csavarokat. Csak szükség megoldás volt, hogy a bontóba el tudjak menni. Tekintettel, arra, hogy a Ghia kerete szinre fújt, nem volt könnyű dolgom. Kaphattam volna normál fekete rücskös keretet, de mire abból hasonló lett volna, értelmetlenné vált volna, az ára végett. Egy színre fújtat találtam, amivel kevesebb macera lett volna, de karcos volt. Feladtam. De egy szekrényajtót mégsem cipelhetek, így kellett valami megoldás :-)))

 

A következő lehetőség, hogy átmenő csavarokat teszek be. Nem nagyon akartam, de a szükség nagy úr. Optimális valamilyen kapupánt csavar lett volna, de az nem szép. Zombi kollega javaslatára betértem a Homasítába (Üllői út, Petrányi mellett, vasúti átjáró előtt jobb oldalt), ott voltak olyan rendszámtábla világító leddel szerelt csavarok. Kerestem a funkciónak megfelelő, barátibb árut és zöld fényűt. 830 Ft volt párja, na ugye 8 csavar kellett. (Az 1500 Ft-os átlag árkategorához képest ez baráti ár.)

Igy kezdődőtt ez a kényszer tuning. Nem akartam, de hát valamit tenni kellett. Belülről kifelé kifúrtam az eredeti lyukakon egy 6-os furóval a műanyagot. Nem lehet igazán jól megcsinálni, mert a csavar felfekvési sikját és a majdani behúzás mértékéhez való anyagbehajlást nem lehet megkomponálni. :-(  

Lentebb látható a végeredmény, a nyolc csavar. Nem tetszik, de a célnak megfelel. Egyelőre nézegetem, aztán valószínűleg valami sötétzöld festékkel elrejtem, már amennyire lehet.

 

 

 

A rendszámtartó keretet is száműztem, pár forintért vettem megfelelő méretű szegecset és azzal rögzítettem elől és hátul, 6-6 helyen. Hátul nincs semmi sem útban, de az első lökhárítóban csak felül fér el rendesen a szeg, alul a tartó vas útban van, oda rövidebb szeg kell.

 v041013

 

 Üdv              ND                                         Szereld magad és a Sufni tuning