Rendszámtábla tartó betét
rögzítése
írta:
ND
|
|
|
A következő szerelhetőségi feladattal azok találkoznak,
akiknek MK I kombijuk van és a rendszámtáblájuk egy külön kerettel került
beépítésre az ajtóba. Melynek a tetejébe besüllyesztett fogórész segítségével
lehet nyitni az ajtót. Ez a keret egy idő múltán el kezd távolodni az ajtótól. A
csavarok kiszakadnak a műanyag ágyukból, egy idő után nem csak szemet bántó
lesz és befolyik a víz az ajtóba, hanem a rossz szándékú embereknek tippet
adunk, autónk gyenge pontjáról is.
.
|
Leszerelését a műanyag takaró leszedésével kezdjük.
Csavarjuk ki az ajtó alján és az oldalán található rögzítő csavarokat. A
műanyag takaró lemezt a két oldalt található ajtó megvezető gumitömbön emeljük
át. Egy hosszabb lapos csavarhúzóval a középen tartó két központosító tüskét
húzzuk ki az ajtó fém részéből (egyik középen, a másik bal oldalt). Ez után a
két sarkon lazítsunk a pattenteken, majd a középsőkön. Ezek cserélhetőek,
illetve elforgathatóak, így van rá esély, hogy pár szerelés után még megtartják
funkciójukat.
|
|
|
|
|
A szöveg feletti képeken láthatod a cserélhető pattentet, akárvehetsz is előre 4 db-t, bár nem sérülékenyek. Mellette találod műanyag takaró
lemez felfogató lemezcsavarjainak ellendarabját. Bal oldalt láthatod a
rendszámtábla megvilágítás csatlakozóit. Old szét, majd a csatlakozót az
ajtóhoz rögzítő pattenteket is nyomd ki (balfelső montázsképen). Ellenőrizd az
izzókat, ha valamelyik már megnyúlt (az izzószál belóg), akkor cseréld ki most.
Ha poros, „száradt vizes” a világító test műanyaga, ecsettel (rossz fogkefével)
letisztíthatod egy kis mosószerrel (vízkőoldót tartalmazó előnybe
részesítendő).
|
A következő fázisban először csavarlazítóval fújd be a nyolc
csavart, szedd ki a keretet. A kitört csavarokat hagyd ázni egy kicsit. A
nehezen hajtható csavaroknál vigyázz, hogy ne vágja el a kezedet a lemez éles
pereme, amikor leugrik a szerszám róla! Ha kibarkácsoltad a csavarokat, akkor
tisztítsd meg a meneteket. Az anyákat fújd be csavarlazítóval. A ragasztandó
csavarokat zsírtalanítsd, hogy a ragasztó tudjon rá tapadni, persze a műanyag
fészket is készítsd elő ugyanígy. Első alkalommal két komponensű Araldit-ot
használtam, mert jól bírja a nagy hőmérséklet változást, jól tapad és gyors.
De alatta a rozsda élte az életét, így
a következő műtétnél Epokitt-ot használtam
! A
ragasztóból ne csinálj kúpot a csavar köré, mert a csavar ágyának a tetejének
fel kell feküdnie a lemezre!!! A harmadik nekifutásra (kénytelen
voltam megerősíteni a csavar fejeket) egy-egy darab fémmel
leszorítottam a csavarfejeket. Először pillanatragasztóval
rögzítettem a megfelelő pozicióba a csavarfejen,
majd a fémet teljesen befedtem Epokitt-tel. Így elértem,
hogy nagyobb felületen fog a ragasztó és a beleágyazott
fém nem engedi kijönni a csavar fejét a ragasztó
alól. A visszaszerelés adja magát, a csavarokat óvatosan húzd meg.
A képen megfigyelheted, hogy a csavar négyszögletű feje hogyan helyezkedik el a
műanyag fészkében, ami tulajdonképpen széttört. A ragasztáskor nézd meg, hogy
hová esik a csavar közepe, nehogy máshová sikerüljön ragasztanod, mint ahol van
a lyuk.
|
|
v040712 Több
sikert... ND
|
|
|
|
|
|
|
Sajnos
a történetnek folytatása van.
Egy bepakoláskor, a földön
lévő berakandó táskára tettem le a kulcsomat.
Az időre míg helyet csináltam nekik a többi csomag mellett.
Mikor kész lettem, rutinosan beemeltem a helyére
a csomagokat és egy szokott mozdulattal lecsuktam az ajtót.
Abban a pillanatban tudatosult bennem, hogy a kulcs a bezárt
kocsiban van. :-(((
|
Nem volt mit tenni, a tartalék
kulcs 250 km-re volt. Szerencsére szerszámok akadtak,
így a beépítő keret feláldozása
és némi vágás után a kezembe
volt a kulcs. A nagyobbik gond a menetkész állapot
elérése volt. Ezt falapok és pozdorja csavarok
segítségével értem el, amikhez rögzítettem
a keretet. Na nem a képen
láthatóval :-)))
Ez addig volt ott, amíg fent ragasztgattam
a csavarokat. A ragasztás már
reménytelennek bizonyult, mert nem volt mihez ragasztani, pozicionálni
a csavarokat. Csak szükség megoldás volt, hogy
a bontóba el tudjak menni. Tekintettel, arra, hogy
a Ghia kerete szinre fújt, nem volt könnyű dolgom. Kaphattam
volna normál fekete rücskös keretet, de mire abból
hasonló lett volna, értelmetlenné vált
volna, az ára végett. Egy színre fújtat
találtam, amivel kevesebb macera lett volna, de karcos volt. Feladtam.
De egy szekrényajtót mégsem cipelhetek, így
kellett valami megoldás :-)))
|
|
|
A következő lehetőség, hogy
átmenő csavarokat teszek be. Nem nagyon akartam, de a szükség
nagy úr. Optimális valamilyen kapupánt csavar
lett volna, de az nem szép. Zombi kollega javaslatára
betértem a Homasítába (Üllői út,
Petrányi mellett, vasúti átjáró
előtt jobb oldalt), ott voltak olyan rendszámtábla
világító leddel szerelt csavarok. Kerestem
a funkciónak megfelelő, barátibb árut és
zöld fényűt. 830 Ft volt párja, na ugye 8 csavar
kellett. (Az 1500 Ft-os átlag árkategorához
képest ez baráti ár.)
Igy kezdődőtt ez
a kényszer tuning. Nem akartam, de hát valamit tenni
kellett. Belülről kifelé kifúrtam az eredeti
lyukakon egy 6-os furóval a műanyagot. Nem lehet igazán
jól megcsinálni, mert a csavar felfekvési sikját
és a majdani behúzás mértékéhez
való anyagbehajlást nem lehet megkomponálni.
:-(
Lentebb látható a végeredmény,
a nyolc csavar. Nem tetszik, de a célnak megfelel.
Egyelőre nézegetem, aztán valószínűleg valami
sötétzöld festékkel elrejtem, már
amennyire lehet.
|
|
|
|
|
|
A rendszámtartó keretet
is száműztem, pár forintért vettem megfelelő
méretű szegecset és azzal rögzítettem
elől és hátul, 6-6 helyen. Hátul nincs semmi
sem útban, de az első lökhárítóban
csak felül fér el rendesen a szeg, alul a tartó
vas útban van,
oda rövidebb szeg kell.
|
v041013
|
|
Üdv ND
|