Vissza a kezdőlapra !  Szereld magad és a Sufni tuning    Hátsó fékpofák cseréje Mondeo-n

                           írta:    ND                      

Szóval gondoltunk egyet és fékpofákat cseréltünk El_Janival a kombinkon. No nem kell félreérteni! Nem egymás közt cseréltünk ;-) Újra cseréltünk. Természetesen segítőkben sem volt hiány, AndrásM, SQS és Zombi is részt vett az attrakcióban. ;-)

Arra gondoltam, hogy a teljesség igénye nélkül a fékcserét bemutatom dióhéjban, ahogy mi csináltuk, tapasztaltuk. A teljes folyamatot, az előkészületeket, a szabályos emelést, stb. most nem részletezném.

A szétszerelés menetét bemutatnám kissé elnagyolva, de aki belevág az a végére ér ígérem ;-) 1-2 lemezrugók egy hosszabb csavarhúzóval hamar leküzdhetők. Vigyázat! Erős, messze ugrik, valaki távolról figyelje, nehogy kereséssel teljen a nap, sérülésről nem is beszélve. ;-) Hátul a stiftet is vegyük ki. A 3-as rugót a jelölt részén laposfogóval kiakaszthatjuk, jegyezzük meg, melyik felén van a rugó test és a vékony van felül.

Az 5-össel azt a két felületet mutatom, ami összerohadása esetén rémálommá válik a pofák cseréje ;-(  

Fedezd fel, hogy a betéteken a ferrodol vastagság eltérő, menetirányba van a vastagabb, az fékez, az szorul, a másik a kis logós csak kitámaszt,  ;-)

 

 

 

 

 

Hát igen, itt itattuk WD40-nel, és kalapáccsal óvatosan noszogattuk, mert El_Janié az a ragaszkodó típus volt, míg az enyéim leemelhetőek voltak, addig azt úgy kellett leimádkozni.

 

Ezzel a fogással tudod alul kiakasztani a fékpofát, told előre és alul kiemelheted a fészekből a pofa sarka, ez után már gyorsan kiakad az alsó rugó. Utána a bal oldali pofa hamar a földre kerül ;-)

 

 

 

 

A kézifék önbeállóját (az a vízszintes fém, ami van egy excenteres-racsnis mechanika) kicsit billentsük felfelé az agy felett és ki tudjuk venni a bent lévő pofával.

 

Kibillentés után a kézifék bowdenje tartja. Told ki a pofából a tartó keretet és fordítsál rajta 90 fokot. Hamar rájösz, hogy hol fog kiférni a bowden vége.

 

 

 

 

Itt tudod kibuktatni a bowden végét. Ekkor nekiállhatsz kipucolni a fékport, végezzél alapos munkát. A bent lévő pofák alapján ezt nem kell sűrűn csinálnod, nem olyan kopós fajta ez, nekünk csak harmada volt tán elkopva.

 

Bal kézzel magad felé törd be és akkor szétjön. Ha nagyon nem megy, akkor a kézifék tartókengyel fémjét kinyomva, a rugót megfeszítve, az rásegít majd.

 

 

 

 

A bal oldali csavarhúzó által mutatott gumidugó eltávolítása után ellenőrizhető bontás nélkül a betét vastagsága (gumi emberek előnyben), a kisebbik dugónál egy csavarhúzóval benyúlva és matatva lehet oldani az önbeálló feszességét, ez kellhet ahhoz, hogy a dobot le tud emelni, ezzel kezd a műveletet.

 

A visszamenő alkatrészeket tisztogasd meg. Ez a két önbeállót úgy nézd, hogy mi kerül ezeken 11 eFt-tba? Na ennek a beálltásával fogsz játszani. Figyeld meg, hogy a racsnis végén, a pofa résén, alul van egy fül, amit az alsó kép szélén látható pöcök mögé kell jutatnod. Ezt teljesen kinyitott állapotban tudod megcsinálni, majd beforgatod, de ez még messze van ;-(

 

 

 

 

Visszaszerelés fordított sorrendben. Az önbeálló rugóját (2) jól rakd vissza, az 1-es mutatja, hogy melyik lyukba kell kerülnie a tulsó oldalon lévő erős rugónak. A 3-as a kézifék bowdenjét mutatja, a már 90 fokkal elforgatott állapotban.

 

A lemezrugóval vigyázzál, veszélyes! Egy nagy csillagcsavarhúzóval viszonylag jól megfogható és nagy erő kifejtése mellett rátolható a pöcökre. A rugó készletben az a pöcök a leggyengébb láncszem (korrózió szempontjából), amelyikre éppen ráhúzzuk a lemezrugót.

 

 

 

 

Érdemes venni egy ilyen javító kittet, amiben új rugók vannak, ha egy is elfárad, eltörik, elveszik, akkor ott állsz mozgásképtelen Mondival. ;-( Ebben a rugóban van jobbos és balos, figyeld meg jól, melyiket honnét veszed ki.

 

Előbb - utóbb eljutsz idáig, csak kitartás. Azt nézd meg, hogy a pofák a tányér megfelelő pontjain felfeküdjön. A pofákat tudod mozgatni fel-le, hogy a dobot fel tud rakni könnyen. Az önbeálló bal végét jól nézd meg.

 

 

 

 

A legvégén, amikor felkerül a dob, akkor egy fék nyomással beállíthatod az önbeállókat, némi zajt kell ekkor hallanod.

Aki kapja, falja - hát mi betartottuk a doboz feliratát ;-) Még szerencse, hogy kombi Mondikkal mentünk, így befért ez az óriás pizza ;-)

Jó szerelgetést                                 ND

 

 

v060801

Szereld magad és a Sufni tuning