Vissza a kezdőlapra !  Szereld magad és a Sufni tuning    Első fékek komplett cseréje

írta:   Kalci                             

Általában a két első féktárcsa és fékbetét csere (le-fel) 15 perc! No, az enyém is ennyi volt! Miután másfél órát szenvedtünk a rárohadt régi tárcsák leszedésével! Semmi pénzért nem akartak lejönni!!! Érdekességként: a minimális feltüntetett kopási érték 22,2 mm! A régi kopott rozsdás tárcsa 19,8 mm volt !!! Kész életveszély!

 

A régi tárcsa még leszedés előtt:

 

Hát igazán ramaty állapotban van!

 

 

 

 

 Nem akart lejönni, pedig  2 kg-os kalapáccsal is kérleltük.

 

Itt már azért engedett!

 

 

 

 

Végül így jött le.

 

A másik oldali pedig így.

 

 

 

 

No itt az új szett.

 

Felrakva.

 

A szervizben az adott gép alvázszáma alapján rendelnek gyári alkatrészeke. Az enyémek, mint a képen is látható Motocraft gyártmányúak. A két féktárcsa 19000 Ft, a fékbetét szett (4db visszajelzős) pedig 8200 Ft volt. Ez gyakorlatilag beszerzési ár +10%.

Amin csodálkoztam: a féktárcsát csak a 4 db felnicsavar tartja a tengelyen. A féknyerget  két teljesen közönséges csavar, a fékpofákat pedig 1-1 db rugós acéldrót, úgyhogy nem nagy cucc szétkapni és összerakni. Persze ha nincsenek úgy rárohadva mit az enyémek :-(((

Amire érdemes odafigyelni! A felni collmérettől illetve a féktárcsa v. féknyereg mérettől függően két féle fékpofa méret van! 151 és 156 mm-es, tehát beszerezés előtt érdemes szervizben vagy üzletben alvázszám alapján lekérdezni, hogy az övébe melyik való! Persze le is lehet mérni, de az elég macerás, hacsak ki nem szedi az ember.....

Hát ennyi volt az első fékcsere. Nagyon ajánlom mindenkinek. Aki használt, ismeretlen előéletű autót vesz, hogy feltétlenül nézze(sse) át, mielőtt ilyenbe belefut. Megnézettem én is és már a vételnél beleszámoltuk a fékcserét – de azért nem gondoltam ilyen ramaty állapotra :-(

                                                                                                                                                                                   Kalci

v040822                               szerkesztette: ND

 

Eljött a szépidő és többen nekiálltak az első fékek cseréjének, eközbe lelte Moire a következő hibázási lehetőséget, amikor is a rugót rossz helyre akaszthatjuk be. A jelenség röviden: a pedál lent fog, mintha levegős lenne, fel lehet pumpálni a pedállal, akkor kemény, de hamar leenged és ismét lent fog. A megoldást Dragon csípőből dobta fel a fórumra - rossz helyre van beakasztva a rugó. Moire utána vetette magát a cérnának, ami aranyötletként bevált ;-) Örömébe gyorsan kattintott is kettőt, hogy tapasztalatát megoszthassa mindenkivel.

 

 

 

 

 

 

 

Ez a rossz pozició!

 

Ez a jó pozició!

v050427

 

Köszönet a közreműködőknek!         ND                Szereld magad és a Sufni tuning