Vissza a kezdőlapra !  Szereld magad és a Sufni tuning    Lábtér világítás beépítése 

írta:   D.Zoli                      

Az ötlet nem újdonság, hiszen a Ghia-ban ez alapfelszereltség. Ennek köszönhetően a hely mindegyik autóban gyárilag ki van alakítva, tehát nekünk nem kell roncsolni semmit! A lábtér világítás egyszerre megy a beltéri világítással. Ez utóbbit az ajtónyitások aktiválják és természetesen késleltetve alszik el. Azonban ezek nem kapcsolhatóak ki a beltéri világítás kapcsolójával, tehát a lábtér világítás állandóan aktív lesz.  

 

 Szükségünk lesz:

- 2db foglalatra (én a régi Ladáknak a műszerfal világításának foglalatát tettem be)

- 2 db izzó a foglalathoz megfelelően. (az előző esetben 12v, 3w-os sofita izzó)

- kb. 3 méter két eres, sokszálú vezetékre.

Mint a képen látszik is a hely, ahová be kell építeni a foglalatot megtalálható mind a kesztyűtartó és mind a kormány alatt. Ezek nem középen, hanem kissé a középkonzol felé helyezkednek el.

Itt tulajdonképpen egy műanyag „gyűrű”-t kell keresni, ami rögzítve van lábtér feletti műanyag vázhoz.

 

 

 

A foglalatot ennek megfelelően kell kiválasztani, ami rögzíthető lesz a „gyűrű”-be. ELŐTTE KIPRÓBÁLNI! HOGY BIZTOSAN JÓ LESZ-E!!! A Ladáé azért jó, mert nem kell ragasztani, vagy fúrni, hanem csak belerakni, és elfordítani. Előtte természetesen a vezeték két szálát rá kell forrasztani a foglalatra, ez kívül kényelmesebb.

Ha ez megvan, akkor a vezetéket a biztosítéktáblához kell kihúzni. A kardánalagút, és a műanyag középkonzol alatt van hely az áthúzásra, így semmi sem fog látszani.

Ha a foglalatok be vannak építve, és a vezetékek is ki vannak húzva a biztosítéktáblához, akkor a biztosítéktábla feletti kábelkötegből ki kell keresni a „sárga-fekete” vezetéket. Ez a vezeték a beltérvilágítás vezetéke, és erre kell rákötni párhuzamos kapcsolással a két vezetéket.  

Az egyik szálat testre kell kötni. Ez akármilyen fémes érintkezés lehet a kocsin.  A másik szál az egy kicsit húzósabb. Nem tudom, hogy mondhatok-e vezetékszineket, mert a mikor cseréltük a ködlámpakapcsolót, az is teljesen más volt. ;-(

Ezután betesszük a foglalatokba a megfelelő izzót, és „lőn világosság”

Ha jól dolgoztunk, akkor így kell kinéznie:

Sok sikert a szereléshez!

                                                                                         D.Zoli

  

v040816                                 szerkesztette: ND

 

 

Ui.: Két féle képpen lehet megcsinálni a bekötést.

Ez az egyik módszer, a belső világítás reléje a bal felső sarokban található a kormány alatti biztosítéktáblán. Ez a relé alatt, a tábla másik oldalán (hátulján) csatlakoznak be a belső világítás vezetékei. Itt nekünk a fekete színűre kellett rákötni az izzókról lehúzott másik szálat.

Az egy egyszerűbb, a relének a középső lábára rá lehet kötni a vezetéket. Tulajdonképpen ugyanazt csináljuk, csak nem alulról kötjük rá, hanem a biztitábla felső részénél. Ezt egyszerűbb megcsinálni a helyszűkület miatt is.

D.Zoli                                       v041214

 

 

 

 

 

 

 

Pár kiegészítő képkocka

 

 

A képen a gyári beépítő fül és benne az eredeti izzófoglalat látható.

 

Az eredeti izzó és foglalat közelről.

 

 

 

 

Ugyanilyen foglalat és izzó kerül a kesztyűtartóba is.

 

 

 

v041010

 

Üdv                      ND                           Szereld magad és a Sufni tuning