írta: D.Zoli |
||
Az ötlet nem újdonság, hiszen a Ghia-ban ez alapfelszereltség. Ennek köszönhetően a hely mindegyik autóban gyárilag ki van alakítva, tehát nekünk nem kell roncsolni semmit! A lábtér világítás egyszerre megy a beltéri világítással. Ez utóbbit az ajtónyitások aktiválják és természetesen késleltetve alszik el. Azonban ezek nem kapcsolhatóak ki a beltéri világítás kapcsolójával, tehát a lábtér világítás állandóan aktív lesz.
|
||
Szükségünk lesz: - 2db foglalatra (én a régi Ladáknak a műszerfal világításának foglalatát tettem be) - 2 db izzó a foglalathoz megfelelően. (az előző esetben 12v, 3w-os sofita izzó) - kb. 3 méter két eres, sokszálú vezetékre. Mint a képen látszik is a hely, ahová be kell építeni a foglalatot megtalálható mind a kesztyűtartó és mind a kormány alatt. Ezek nem középen, hanem kissé a középkonzol felé helyezkednek el. Itt tulajdonképpen egy műanyag „gyűrű”-t kell keresni, ami rögzítve van lábtér feletti műanyag vázhoz.
|
|
|
|
|
A foglalatot ennek megfelelően kell kiválasztani, ami rögzíthető lesz a „gyűrű”-be. ELŐTTE KIPRÓBÁLNI! HOGY BIZTOSAN JÓ LESZ-E!!! A Ladáé azért jó, mert nem kell ragasztani, vagy fúrni, hanem csak belerakni, és elfordítani. Előtte természetesen a vezeték két szálát rá kell forrasztani a foglalatra, ez kívül kényelmesebb. Ha ez megvan, akkor a vezetéket a biztosítéktáblához kell kihúzni. A kardánalagút, és a műanyag középkonzol alatt van hely az áthúzásra, így semmi sem fog látszani. Ha a foglalatok be vannak építve, és a vezetékek is ki vannak húzva a biztosítéktáblához, akkor a biztosítéktábla feletti kábelkötegből ki kell keresni a „sárga-fekete” vezetéket. Ez a vezeték a beltérvilágítás vezetéke, és erre kell rákötni párhuzamos kapcsolással a két vezetéket. |
Az egyik szálat testre kell kötni. Ez akármilyen fémes érintkezés lehet a kocsin. A másik szál az egy kicsit húzósabb. Nem tudom, hogy mondhatok-e vezetékszineket, mert a mikor cseréltük a ködlámpakapcsolót, az is teljesen más volt. ;-( Ezután betesszük a foglalatokba a megfelelő izzót, és „lőn világosság” Ha jól dolgoztunk, akkor így kell kinéznie: Sok sikert a szereléshez! D.Zoli
v040816 szerkesztette: ND |
|
|
|
Ui.: Két féle képpen lehet megcsinálni a bekötést. Ez az egyik módszer, a belső világítás reléje a bal felső sarokban található a kormány alatti biztosítéktáblán. Ez a relé alatt, a tábla másik oldalán (hátulján) csatlakoznak be a belső világítás vezetékei. Itt nekünk a fekete színűre kellett rákötni az izzókról lehúzott másik szálat. Az egy egyszerűbb, a relének a középső lábára rá lehet kötni a vezetéket. Tulajdonképpen ugyanazt csináljuk, csak nem alulról kötjük rá, hanem a biztitábla felső részénél. Ezt egyszerűbb megcsinálni a helyszűkület miatt is. D.Zoli v041214 |
|
|
|
|
|
||
|
|
|
Pár kiegészítő képkocka
|
||
|
||
A képen a gyári beépítő fül és benne az eredeti izzófoglalat látható. |
|
Az eredeti izzó és foglalat közelről. |
|
|
|
|
Ugyanilyen foglalat és izzó kerül a kesztyűtartóba is.
v041010
|