Vissza a kezdőlapra !  Szereld magad és a Sufni tuning    Szívás a szívóoldali tisztítás?

írta:   Frici                       

Az alany MKII ’97-es 1.8 benzines automata. A szerelés apropója, hogy sebességben volt alapjárat viszont P-ben vagy N-ben 5-10mp után leállt. Végül is arra jutottam, hogy „légszomja” van. Elvégeztem a szokásos ellenőrzéseket, amit nem részleteznék MAF, szűrő stb. Eredmény semmi, tehát menni kell tovább.

Kalauzolásomban feltételezem, hogy szembe állsz a motortérrel, a jobb-bal oldal értelmezése miatt mondom. Brigéciolt használtam mosni és folyóvízzel öblítettem le, aztán kompresszorral ill. napfénnyel szárítottam. Szerszámigény: torx kulcskészlet, csillag-villás készlet, Crova készlet (kicsi- nagy) csuklós tag legyen benne!

Pillangószelepházat 4 torx fejű csavar tartja, ezen kívül a gázbowdent kell kiakasztani, meg a csatit lehúzni és le is lehet emelni. Ezt az egészet mosófolyadékkal át lehet mosni csak az elektromos részét, hagyd ki ha lehet :-) A pillangó szelepet könnyen ki lehet venni és akkor szépen (nálamnál szebben) meg lehet tisztítani, az élét ne felejtsd ki! Visszafelé lesz rajta minimális állítási lehetőség. Zárt állapotban, ha a fény felé tartva belenézel, körkörös rést KELL látni, tehát be kell állítani. A két kis csavart ne felejtsd el a másik oldalon lebiztosítani, ahogy volt!! Ennél jobban nem is javaslom, meg értelme sincs szétszedni. A végén egy kis WD-40-es zuhanyt a mozgó alkatrészek megérdemelnek, mert mindent kimostunk elvileg belőle, nehogy berágódjanak „szárazon” ;-) Ez valós veszély!

 

 

Az ezen a felületen lévő tömítés nem egyszer használatos. De mivel csak 590 Ft, így érdemes cserélni, ha már lent van.

Alapjárati szelep - két csavar tartja (8-as vagy 10-es krova kell hozzá), amit sehogy se tudsz megnézni. Se alulról, se felülről nem látható, csak tapintható.

Ha leveszed a szívósort ne vesződj vele, csak a csatit kell akkor lehúzni ami magában is művészet. A szívósor jobb oldalán van oldalról.

 

 

Itt sok mindent nem látni a sok kormos, olajos trutyin kívül. Hát ezt csak elmosni tudod, jól meg lehet tölteni mosófolyadékkal, fogkefe segítségével bele is lehet nyúlni kicsit.

Ő lenne a szívósor - két sor csavar (10 db) tartja. A felsőhöz csak úgy tudsz hozzáférni, ha leszeded az injektorsort, amit asszem 4 pici csavar fog. Most mehetünk tovább. Itt kell némi türelem, mert van pár csavar, ami 10 perc míg kiszenveded :-( A két végén van két tőcsavar, ha azok kijönnek „tövestül” akkor szerencséd van, mert nehéz róla lehúzni aztán az egész sort. A fékrásegítő dobhoz megy egy cső, azt is ki kell szedni. Meg alul van 1-2 gumicső amiket simán szét lehet huzigálni. A szívósor hátulján van a kábelkorbács felfogatva, ezt 2 torx csavar tartja, amit tovább tartott kiszedni, mint eddig bármelyiket. Ezután már csak a kipufogó felől jövő csövet kell lekötni. A szívósor tetején hátulról van 3 vákumcső, azokat is érdemes megjelölni bár szerintem ezek felcserélése nem okozna gondot.

Itt jegyezném meg hogy a 3 kivezetőcsonk közül 2 teljes keresztmetszetében el volt dugulva olajsárral, és feltételezem, hogy ez okozta effektív a leállásokat. :-(

 

 

Az ide való tömítéseket 990 Ft/db áron vesztegeti a Cromax. Csak rendelésre és kettő napra vállalták a beszerzését. Ez se egyszer használatos, de nekem sérült volt amikor kiszedtem. Itt látható az a csonk, ami a szívósor alján van és se, lefelé se felfelé ne felejtsd el le illetve visszakötni.

A csavarokat/anyákat ne nagy erővel húzzuk meg. Kezdjük a munkát a középső csavaroknál és haladjunk kifelé. Óvakodjunk a szívósor elgörbülésétől.

Ez a jobb oldala. Ide való az alapjárati szelep. Figyelj oda, hogy ésszel húzd csak meg a csavarokat, mert rézbetétekben van a menet!!!

 

 

 

Ő lenne az injektor. A benzincsöveket a gyorscsatinál húzd szét (két oldalról be kell nyomni), semmi kép ne erőltesd a másik végét, mert rá van sütve csak eltépni tudod.;-) Csatikat lehúzod és kész.

Elvileg a vezeték méretéből ítélve mindegyiknek egyértelmű a helye, de kis szigetelő szalag darabokkal megjelölve tuti visszatalálsz a helyére, mert a végére elég sok fog belőle lógni ott.

Azt mindig nézd meg mi merre volt átfűzve, mert lehet hogy másfelé nem fog odaérni majd. Vele nem csináltam semmit, jobbnak láttam nem hozzányúlni.

 

 

 

Itt látható a csatik nagy része és az a kábeltartó, amit nem volt egyszerű leszedni. De elvileg az egész leköthető a nagy hengeres csatinál úgy láttam, csak nekem az istenért se akart szétjönni, és nem akartam eltörni esetleg, mert az  életbe ki nem cseréled.

A motor hátulról.

Ide koszt, ha lehet ne terelgessél be, mert itt már érzékeny a kicsike rá.

 

 

Itt látható 115 ló felszerszámozva ;-)

Végülis nem akartam ennyire szétszedni, csak amikor leszedtem a pillangóházat és két ujjammal benyúltam felülről, kihúzva 5mm-es olajsár réteget tapasztaltam a szívósor belső falán. ;-(

Belenéztem felülről és alul tükröződött a sok összefolyt olaj az alján.

Hát kimosni se volt egyszerű, mert belenyúlni nem könnyű. Nem egyszerű formája van, és annyi nyílás van rajta, hogy megtölteni se könnyű. Én azt csináltam, hogy ecset, rongy, fogkefe, minden, amivel belefértem egy nagy edénybe beáztattam és próbáltam minél jobban megtisztítani. Egy éjszakát ázott úgy, hogy a lyukak nagy részét betömtem rongya és megtöltöttem brigéciollal.

 

Látod tisztogattam azért ezt meg azt ;-)

A lelkiismeretes munkának az eredménye nem marad el, Mondid meghálálja.

Az eredmény, stabil alapjárat és persze fogyasztás csökkenés. Az eddigi 10.5-ről lement 9.5-re és ez már a klímás érték! Mivel automata, nem mindegy a motor reakcióideje sem a gázadásra, sem a visszaváltásokra. Most jobban reagál a gázadásra is, így a váltások is simábbak lettek. Padlógáznál sem csinál úgy, mint aki épp készül benzinben megfulladni.

Jó tisztogatást kívánok.                                Frici

 

 

 

v050615      Szerkesztette:     ND                  Szereld magad és a Sufni tuning