Szívás a szívóoldali tisztítás?
írta: Frici
|
Az alany MKII ’97-es 1.8 benzines automata.
A szerelés apropója, hogy sebességben volt
alapjárat viszont P-ben vagy N-ben 5-10mp után leállt.
Végül is arra jutottam, hogy „légszomja” van.
Elvégeztem a szokásos ellenőrzéseket, amit
nem részleteznék MAF, szűrő stb. Eredmény semmi,
tehát menni kell tovább.
Kalauzolásomban feltételezem,
hogy szembe állsz a motortérrel, a jobb-bal oldal
értelmezése miatt mondom. Brigéciolt használtam
mosni és folyóvízzel öblítettem
le, aztán kompresszorral ill. napfénnyel szárítottam.
Szerszámigény: torx kulcskészlet, csillag-villás
készlet, Crova készlet (kicsi- nagy) csuklós
tag legyen benne!
|
Pillangószelepházat 4 torx fejű csavar tartja,
ezen kívül a gázbowdent kell kiakasztani, meg
a csatit lehúzni és le is lehet emelni. Ezt az egészet
mosófolyadékkal át lehet mosni csak az elektromos
részét, hagyd ki ha lehet :-) A pillangó szelepet
könnyen ki lehet venni és akkor szépen (nálamnál
szebben) meg lehet tisztítani, az élét ne felejtsd
ki! Visszafelé lesz rajta minimális állítási
lehetőség. Zárt állapotban, ha a fény
felé tartva belenézel, körkörös rést
KELL látni, tehát be kell állítani.
A két kis csavart ne felejtsd el a másik oldalon lebiztosítani,
ahogy volt!! Ennél jobban nem is javaslom, meg értelme
sincs szétszedni. A végén egy kis WD-40-es
zuhanyt a mozgó alkatrészek megérdemelnek,
mert mindent kimostunk elvileg belőle, nehogy berágódjanak
„szárazon” ;-) Ez valós veszély!
|
|
|
|
|
Az ezen a felületen lévő tömítés
nem egyszer használatos. De mivel csak 590 Ft, így
érdemes cserélni, ha már lent van.
|
Alapjárati szelep - két csavar tartja (8-as
vagy 10-es krova kell hozzá), amit sehogy se tudsz megnézni.
Se alulról, se felülről nem látható, csak
tapintható.
Ha leveszed a szívósort ne vesződj vele, csak a
csatit kell akkor lehúzni ami magában is művészet.
A szívósor jobb oldalán van oldalról.
|
|
|
|
|
Itt sok mindent nem látni a sok kormos, olajos trutyin
kívül. Hát ezt csak elmosni tudod, jól
meg lehet tölteni mosófolyadékkal, fogkefe segítségével
bele is lehet nyúlni kicsit.
|
Ő lenne a szívósor - két sor csavar (10
db)
tartja. A felsőhöz csak úgy tudsz hozzáférni,
ha leszeded az injektorsort, amit asszem 4 pici csavar fog. Most
mehetünk tovább. Itt kell némi türelem,
mert van pár csavar, ami 10 perc míg kiszenveded
:-( A két végén van két tőcsavar, ha
azok kijönnek „tövestül” akkor szerencséd
van, mert nehéz róla lehúzni aztán az
egész sort. A fékrásegítő dobhoz megy
egy cső, azt is ki kell szedni. Meg alul van 1-2 gumicső amiket
simán szét lehet huzigálni. A szívósor
hátulján van a kábelkorbács felfogatva,
ezt 2 torx csavar tartja, amit tovább tartott kiszedni, mint
eddig bármelyiket. Ezután már csak a kipufogó
felől jövő csövet kell lekötni. A szívósor
tetején hátulról van 3 vákumcső, azokat
is érdemes megjelölni bár szerintem ezek felcserélése
nem okozna gondot.
Itt jegyezném meg hogy a 3 kivezetőcsonk közül
2 teljes keresztmetszetében el volt dugulva olajsárral,
és feltételezem, hogy ez okozta effektív a
leállásokat. :-(
|
|
|
|
|
Az ide való tömítéseket 990 Ft/db áron
vesztegeti a Cromax. Csak rendelésre és kettő napra
vállalták a beszerzését. Ez se egyszer
használatos, de nekem sérült volt amikor kiszedtem.
Itt látható az
a csonk, ami a szívósor alján van és
se, lefelé se felfelé ne felejtsd el le illetve visszakötni.
A csavarokat/anyákat
ne nagy
erővel húzzuk meg. Kezdjük a munkát a középső csavaroknál
és haladjunk kifelé. Óvakodjunk a szívósor
elgörbülésétől.
|
Ez a jobb oldala. Ide való az alapjárati szelep.
Figyelj oda, hogy ésszel húzd csak meg a csavarokat,
mert rézbetétekben van a menet!!!
|
|
|
|
|
Ő lenne az injektor. A benzincsöveket a gyorscsatinál
húzd szét (két oldalról be kell nyomni),
semmi kép ne erőltesd a másik végét,
mert rá van sütve csak eltépni tudod.;-) Csatikat
lehúzod és kész.
Elvileg a vezeték méretéből ítélve
mindegyiknek egyértelmű a helye, de kis szigetelő szalag
darabokkal megjelölve tuti visszatalálsz a helyére,
mert a végére elég sok fog belőle lógni
ott.
Azt mindig nézd meg mi merre volt átfűzve, mert
lehet hogy másfelé nem fog odaérni majd. Vele
nem csináltam semmit, jobbnak láttam nem hozzányúlni.
|
|
|
|
|
Itt látható a csatik nagy része és
az a kábeltartó, amit nem volt egyszerű leszedni.
De elvileg az egész leköthető a nagy hengeres csatinál
úgy láttam, csak nekem az istenért se akart
szétjönni, és nem akartam eltörni esetleg,
mert az életbe ki nem cseréled.
|
A motor hátulról.
Ide koszt, ha lehet ne terelgessél
be, mert itt már érzékeny a kicsike rá.
|
|
|
|
|
Itt látható 115 ló felszerszámozva
;-)
|
Végülis nem akartam ennyire szétszedni, csak
amikor leszedtem a pillangóházat és két
ujjammal benyúltam felülről, kihúzva 5mm-es olajsár
réteget tapasztaltam a szívósor belső falán.
;-(
Belenéztem felülről és alul tükröződött
a sok összefolyt olaj az alján.
Hát kimosni se
volt egyszerű, mert belenyúlni nem könnyű. Nem egyszerű
formája van, és annyi nyílás van rajta,
hogy megtölteni se könnyű. Én azt csináltam,
hogy ecset, rongy, fogkefe, minden, amivel belefértem egy
nagy edénybe beáztattam és próbáltam
minél jobban megtisztítani. Egy éjszakát
ázott úgy, hogy a lyukak nagy részét
betömtem rongya és megtöltöttem brigéciollal.
|
|
|
Látod tisztogattam azért ezt meg azt ;-)
A
lelkiismeretes munkának az eredménye nem marad el,
Mondid meghálálja.
Az eredmény,
stabil alapjárat és persze fogyasztás csökkenés.
Az eddigi 10.5-ről lement 9.5-re és ez már a klímás
érték! Mivel automata, nem mindegy a motor reakcióideje
sem a gázadásra, sem a visszaváltásokra.
Most jobban reagál a gázadásra is, így
a váltások is simábbak lettek. Padlógáznál
sem csinál úgy, mint aki épp készül
benzinben megfulladni.
Jó
tisztogatást kívánok. Frici
|
|
|
|
|
v050615 Szerkesztette:
ND
|