Bizonyos felszereltségi
szinten - Ghia kivitel - a Mondeo rendelkezik megvilágított
tükrös napellenzővel alacsonyabb felszereltségnél
- CLX - ez az extra elmarad. Nekem is sima mezei napellenzők jutottak,
az utas oldalon tükörrel megvilágítás
nélkül ;-(
Mivel méretre
a két kivitel azonos, szinte adja magát, hogy utólag
meglepjük autónkat a hozzánk közelálló
hölgyeket ezzel az extrával. Utólag minden MKI,
MK2-be beépíthető.
Első teendő szerezzünk
be egy készlet megvilágított napellenzőt -
jó forrás lehet bontott Mondeo-ból vagy az
ebay -en megvásárolni.
|
|
Abban a szerencsés
esetben, ha saját kezűleg sikerül kibontani mentsük
meg a kábeleket is hozzá. Ebay vásárlásnál,
kérjük meg az eladót, hogy a tető kábeleket
is küldje el vele vagy adja el nekünk. Létezik
többféle színben, igyekezzünk az eredetileg
beépítettel azonos színűt vásárolni.
Nekem szürke volt benne, de láttam barnát is.
Ha túl vagyunk
a beszerzésen tisztogassuk meg és ellenőrizzük
a működését akkumulátortöltő vagy
12V -os adapter segítségével - a piros kábel
a "+" a fekete a "-" ra csatlakozzon.. Ha lehajtott
állapotban van a kar és elhúzzuk a kis ajtót
a lámpák fél fényerővel világítanak,
ha megnyomjuk a kis gombot az alsó sarokban teljes fényerőre
kapcsol.
A beépítéshez
szükséges szerszámok, anyagok:
kicsi egyenes csavarhúzó,
közepes csillag csavarhúzó, csípőfogó,
forrasztó páka, forrasztó ón, zsugorcső,
szigetelő szalag, vékony behúzó drót,
öngyújtó, vagy hőlégfúvó
|
Érdemes lassan,
odafigyelve elvégezni a műveleteket, megkarcolhatjuk, égethetjük,
esztétikailag tönkre tehetjük az utasteret, egyéb
károkat okozhatunk!
A beépítés
menete:
Ha rendelkezésre
áll a tető kábelköteg bontsuk ki belőle a napellenzőhöz
tartozó vezetékeket - az egyik narancs kábel
rövid lesz azt meg kell toldani és zsugorcsővel szigetelni.
Hiánya esetén gyártsuk le a szükséges
kábeleket. 2 pár kisméretű kábelsaru
és 2 - 3 m hosszú kábelre lesz szükség
- narancs fekete 1mm átmérővel. Figyeljünk a
napellenzőn lévő sarukra apa legyen a "+" - narancs
kábelen, anya a fekete "-" on . A sarukat zsugorcsövezzük
le a kábelt tekerjük be szigetelő szalaggal - mint a
gyárinál.
|
|
|
A világítótest
eredeti kábelkötegén bontsuk vissza és
vágjuk el a narancs vezetéket a csatlakozótól
néhány centire. Csupaszítsuk meg valamennyi
narancs kábelvéget. Figyelem az elvágott kábelt
újra össze kell forrasztani! Húzzunk az elvágott
világítótest kábelére zsugorcsövet.
Sodorjuk össze csupasz végeket és forrasszuk
le. A lecseppenő ón kárt okozhat a műszerfalba vagy
egyéb berendezésekbe, takarjuk le az utastér
középső részét nedves rongyokkal. A forrasztásra
melegítsük rá a zsugorcsövet szigetelésnek.
Végezzük el a műveleteket a fekete kábellel is.
A lámpatest harmadik kábelét nem bolygatjuk
- fekete - kék csíkos.
Tegyük helyére
a megtisztított napellenző tartókapcsokat a fedeleket
zárjuk. Húzzunk zsugorcső darabokat a világító
napellenző csatlakozóira és dugjuk össze a beépített
kábelvégekkel. A zsugorcsövet igazítsuk
a csatlakozókra és melegítsük rá
óvatosan öngyújtóval - ne égessük
meg a környezetét és a kábelt.
|
|
|
|
|
Szereljük be a
napellenzőket, ügyeljünk a felfogatás helyes pozíciójára,
ha nem tudjuk bepattintani a végét a kapcsokba vagy
nagyon feszül forgassuk el a felfogató kengyelt 180
fokkal. Szereljük vissza a világítótest
keretet és a lámpatestet, kábeleket ne csípjük
be, használjuk a gyári bújtatókat a
rögzítéshez.
Tegyük helyére
a 34-es biztosítékot. Pakoljuk ki az utastérből
a szerszámokat, takaráshoz használt rongyokat.
Ellenőrizzük a
belső világítás helyes működését,
hajtsuk le a napellenzőket és húzzuk el a rostélyokat
a lámpáknak világítani kell. A fentiek
szerint a beépítés megvolt 1 óra alatt.
Várjuk meg az
estét és nézzük meg újra a végeredményt.
;-)
Fusim
|