Vissza a kezdőlapra !  Szereld magad és a Sufni tuning     Megvilágított tükrös napellenző

írta:   Fusim                        

 

 

 

Bizonyos felszereltségi szinten - Ghia kivitel - a Mondeo rendelkezik megvilágított tükrös napellenzővel alacsonyabb felszereltségnél - CLX - ez az extra elmarad. Nekem is sima mezei napellenzők jutottak, az utas oldalon tükörrel megvilágítás nélkül ;-(

Mivel méretre a két kivitel azonos, szinte adja magát, hogy utólag meglepjük autónkat a hozzánk közelálló hölgyeket ezzel az extrával. Utólag minden MKI, MK2-be beépíthető.

Első teendő szerezzünk be egy készlet megvilágított napellenzőt - jó forrás lehet bontott Mondeo-ból vagy az ebay -en megvásárolni.

 

Abban a szerencsés esetben, ha saját kezűleg sikerül kibontani mentsük meg a kábeleket is hozzá. Ebay vásárlásnál, kérjük meg az eladót, hogy a tető kábeleket is küldje el vele vagy adja el nekünk. Létezik többféle színben, igyekezzünk az eredetileg beépítettel azonos színűt vásárolni. Nekem szürke volt benne, de láttam barnát is.

Ha túl vagyunk a beszerzésen tisztogassuk meg és ellenőrizzük a működését akkumulátortöltő vagy 12V -os adapter segítségével - a piros kábel a "+" a fekete a "-" ra csatlakozzon.. Ha lehajtott állapotban van a kar és elhúzzuk a kis ajtót a lámpák fél fényerővel világítanak, ha megnyomjuk a kis gombot az alsó sarokban teljes fényerőre kapcsol.

A beépítéshez szükséges szerszámok, anyagok:

kicsi egyenes csavarhúzó, közepes csillag csavarhúzó, csípőfogó, forrasztó páka, forrasztó ón, zsugorcső, szigetelő szalag, vékony behúzó drót, öngyújtó, vagy hőlégfúvó

Érdemes lassan, odafigyelve elvégezni a műveleteket, megkarcolhatjuk, égethetjük, esztétikailag tönkre tehetjük az utasteret, egyéb károkat okozhatunk!

 

A beépítés menete:

 Ha rendelkezésre áll a tető kábelköteg bontsuk ki belőle a napellenzőhöz tartozó vezetékeket - az egyik narancs kábel rövid lesz azt meg kell toldani és zsugorcsővel szigetelni. Hiánya esetén gyártsuk le a szükséges kábeleket. 2 pár kisméretű kábelsaru és 2 - 3 m hosszú kábelre lesz szükség - narancs fekete 1mm átmérővel. Figyeljünk a napellenzőn lévő sarukra apa legyen a "+" - narancs kábelen, anya a fekete "-" on . A sarukat zsugorcsövezzük le a kábelt tekerjük be szigetelő szalaggal - mint a gyárinál. 

 

 

Vegyük ki az utastérben lévő biztosítéktáblán a 34 -es 7.5A -es biztosítékot ezzel áramtalanítottuk a belső világítás áramkörét - ellenőrizzük a lámpának nem szabad világítania.

 

Szereljük ki a napellenzőket, kis csavarhúzóval óvatosan pattintsuk le a kupakokat  a csavarokat vegyük ki.

 

 

 

 

A kábelezés megkönnyítése végett szereljük ki a napellenző kapcsokat a kis fedél kihajtását követően megtaláljuk a csavarját - ezeket is mossuk el.

Vegyük ki a belső világítás lámpatestet, a sarukat húzzuk le, szereljük ki a keretet is, tegyük félre.

 

 

Nézzünk be a kiszerelt lámpa üregébe jobb oldalon a tetőbordában látnunk kell egy lyukat ezen a lyukon fogjuk a kábeleket bevezetni a megtápláláshoz.

Dugjuk be a behúzáshoz előkészített drótot a kiszerelt napellenző felfogatásnál és vezessük el a bordában a lyukhoz - nekem nagyon könnyen sikerült.

Szigetelő szalaggal kössük a behúzó dróthoz az egyik előkészített kábelt és húzzuk be - figyeljünk a saruk kerüljenek a felfogatáshoz.

 

 

Végezzük el a behúzást a másik oldalon is. Rendezgessük el a kábeleket a lámpaüregben és vágjuk méretre.

A világítótest eredeti kábelkötegén bontsuk vissza és vágjuk el a narancs vezetéket a csatlakozótól néhány centire. Csupaszítsuk meg valamennyi narancs kábelvéget. Figyelem az elvágott kábelt újra össze kell forrasztani! Húzzunk az elvágott világítótest kábelére zsugorcsövet. Sodorjuk össze csupasz végeket és forrasszuk le. A lecseppenő ón kárt okozhat a műszerfalba vagy egyéb berendezésekbe, takarjuk le az utastér középső részét nedves rongyokkal. A forrasztásra melegítsük rá a zsugorcsövet szigetelésnek. Végezzük el a műveleteket a fekete kábellel is. A lámpatest harmadik kábelét nem bolygatjuk - fekete - kék csíkos.

Tegyük helyére a megtisztított napellenző tartókapcsokat a fedeleket zárjuk. Húzzunk zsugorcső darabokat a világító napellenző csatlakozóira és dugjuk össze a beépített kábelvégekkel. A zsugorcsövet igazítsuk a csatlakozókra és melegítsük rá óvatosan öngyújtóval - ne égessük meg a környezetét és a kábelt.

 

 

Szereljük be a napellenzőket, ügyeljünk a felfogatás helyes pozíciójára, ha nem tudjuk bepattintani a végét a kapcsokba vagy nagyon feszül forgassuk el a felfogató kengyelt 180 fokkal. Szereljük vissza a világítótest keretet és a lámpatestet, kábeleket ne csípjük be, használjuk a gyári bújtatókat a rögzítéshez.

Tegyük helyére a 34-es biztosítékot. Pakoljuk ki az utastérből a szerszámokat, takaráshoz használt rongyokat.

Ellenőrizzük a belső világítás helyes működését, hajtsuk le a napellenzőket és húzzuk el a rostélyokat a lámpáknak világítani kell. A fentiek szerint a beépítés megvolt 1 óra alatt.

Várjuk meg az estét és nézzük meg újra a végeredményt. ;-)

Fusim

v050914             szerkesztette:  ND

 

 Szereld magad és a Sufni tuning