Vissza a kezdőlapra !  Szereld magad és a Sufni tuning    Fényszóróűveg cseréje MK I-nél

Két író tollából is ;-)               

A jó idő beálltával mindenki nekilátott szerelni ;-)  Mi más is lehet ennek tárgya, mint a téli vakoskodás felszámolása ;-)

Cody és  Droone közel egyidőben, de térben máshol cseréltek fényszóró üveget, mint Citromhéja ;-)

Az eljárás hasonló, de így a két képsorozat kiegészíti egymást, ezért és a téma azonossága végett vettem őket egybe.                    ND

 

írta: Cody

Közelről jól látszik, hogy milyen sárga már prizma.

 Szükséges szerszámok:

T30-as, lehetőleg racsnis kulcs, még jobb a flexibilis toldattal is rendelkező

Csillag csavarhúzó

Ha nincs szerencséd, valahova oda beesik csavarhúzó toldata és talán soha nem kerül elő! Droone lyukas  T30-asa (MAF szenzorhoz!) így tűnt el Cody kocsijában örökre!

 

 

1. lépésként le kell szerelni a hűtőrácsot…. (2 csavar)

2. lépés indexek kiszerelése:

Fentről egy csavar tartja (nem kell teljesen kicsavarni!), majd óvatosan az indexbúrát megfogva kicsit a kocsitól távolodó irányban lehúzzuk a búrát.

 

 

 

A lámpatartó keret leszerelése.

Mindkét oldalon 2-2 pár csavar van. A képen jól láthatók a oldandó csavarok. A másik kettő az indexbúra helye mögött van. Ha olyan hajlékony vagy mint Droone, akkor nem kell e lökhárítót leszerelned mert benyúlva a belsőket is ki lehet csavarni! Akinek van alvázvédő kerete az előtte le kell szerelni, különben nem lehet hozzáférni!

Kiemelés pillanata. Ez akkor működik így, ha a lámpatartó kereted középen (Dronne-nak ilyen) el van törve. Így két részletben a két lámpa némi játszadozással kiemelhető egyben!

 

 

Így néz  ki amikor már kiszerelted lámpatartó keretet.

Lemeztelenítve.

 

 

Egybe kikapva. Ez azért nem biztos, hogy sikerül. Lehet, hogy csak helyben tudod majd kiszedni búrákat! Ebben az esetben is annyit lehet velük játszani, kicsit megmozgatni, hogyha van segítséged akkor simán hozzáférsz!

A patentok leszerelése:

Talán legjobb a Droone által kidolgozott módszer: egy erős csipesszel alá kell nyúlni és azzal lefeszíteni…(közben a másik kézzel takarni, hogy ne repüljön el a madárka ;-) )

Előlről, új üveggel

 

 

 

Hátulról

Még aznap kész! Ott a dátum bélyegző most és a kezdeteknél is. ;-)

 

 

 

 

     

Lámpabúra csere lökhárító leszedéssel       

                     írta: Citromhéja              

 

 

 

Egyszerű lámpa kibuktatásos módszerrel indultam neki a lámpacserének, de végülis le kellett szednem a lökhárítót is.

Törött / javított volt a lökhárítóm és nem tudtam kiemelni a lámpát.

Látszik, mennyire nincs hely, mert a lámpa és a lökhárító közötti gumicsík sem fért be!

Az index búra tartó csavarját célszerű csak kilazítani és kifordítani oldalra, így nem lóg meg a csavarod sem ;-)

 

 

A Mondeo előről lökhárító és lámpahíd nélkül.

Egy közelebbi képen jobban látszanak a lökhárító tartó pontok.

Utángyártott, javított lökhárító. Most tudatosult bennem, hogy mit is vettem... szegény autót nem kímélhették.  

(persze sikerült eltörni nekem is, mikor a lámpát próbáltam kicsalogatni, ezért is szedtem le utána).

 

 

 

Az új búra felszerelve, alatta a régi búra a prizmával. A régi búrám belül is mocskos volt már! Nem csoda, hogy nem láttam semmit.

 

A foncsoraim jónak tűnnek!  

Bár a tompított izzója felett, 20 Ft-os nagyságban volt némi hőhatás nyoma. Kicsit megmattult.

 

 

 

Itt látszik a lökhárító rögzítési pontjai. Elég nehéz hozzáférni. A legjobb megoldás, ha kiveszed a lökhárítóból

A műanyag elemet (nem tudom mi a neve, a rendszám alatti szürke műanyag rács) és onnan nyúlsz be a 13-as Crovával.

Mindkét oldal mindkét csavarját így célszerű leszedni! Használj vékony szövetkesztyűt, mert olyan leszel, mint aki macskával harcolt! (tapasztalatból mondom, pár hét alatt elmúlnak a sérülések is nyom nélkül...)

 

Ennek a képnek semmi köze a lámpa projecthez, csak lefotóztam, ha már le volt bontva előle minden.

A csati a ködlámpa csatija lehet (bár nekem nincs ködlámpám).

 

 

A képen sok sok alkatrész látszik. Duda , klíma tartály alja (úgy néz ki, ez is hamarosan cserére szorul ), a vízhűtő bakja

 

A hűtő sarkában van egy csatlakozó. Úgy néz ki, lehet, hogy most erre felé kell keresnem a hibát a ventillátor állandó pörgése miatt.

 

Itt a kisebbik csatlakozó a lámpa mosó csatija vagy az ablakmosó szintjelsőé, a másik meg a ködlámpáé. Egyik sincs a CLX-ben.

 

 

Az ablakmosó tartály alakja, a felfogatása és a lökhárítónak az oldalát vezető/rögzítő elem látható.

 

 v050531

 

 szerkesztette: ND                 Szereld magad és a Sufni tuning