Fényszóróűveg cseréje MK
I-nél
Két
író tollából is ;-)
|
A jó idő beálltával
mindenki nekilátott szerelni ;-) Mi más is lehet
ennek tárgya, mint a téli vakoskodás felszámolása
;-)
Cody és Droone közel
egyidőben, de térben máshol cseréltek fényszóró
üveget, mint Citromhéja ;-)
Az eljárás
hasonló, de így a két képsorozat kiegészíti
egymást, ezért és a téma azonossága
végett vettem őket egybe. ND
|
|
|
írta:
Cody
Közelről jól látszik,
hogy milyen sárga már prizma.
Szükséges szerszámok:
T30-as, lehetőleg racsnis kulcs, még
jobb a flexibilis toldattal is rendelkező
Csillag csavarhúzó
|
Ha nincs szerencséd, valahova
oda beesik csavarhúzó toldata és talán
soha nem kerül elő! Droone lyukas T30-asa (MAF szenzorhoz!)
így tűnt el Cody kocsijában örökre!
|
|
|
|
|
1. lépésként le
kell szerelni a hűtőrácsot…. (2 csavar)
|
2. lépés indexek kiszerelése:
Fentről egy csavar tartja (nem kell
teljesen kicsavarni!), majd óvatosan az indexbúrát
megfogva kicsit a kocsitól távolodó irányban
lehúzzuk a búrát.
|
|
|
|
|
A lámpatartó
keret leszerelése.
Mindkét oldalon
2-2 pár csavar van. A képen jól láthatók
a oldandó csavarok. A másik kettő az indexbúra
helye mögött van. Ha olyan hajlékony vagy mint
Droone, akkor nem kell e lökhárítót leszerelned
mert benyúlva a belsőket is ki lehet csavarni! Akinek van
alvázvédő kerete az előtte le kell szerelni, különben
nem lehet hozzáférni!
|
Kiemelés pillanata.
Ez akkor működik így, ha a lámpatartó
kereted középen (Dronne-nak ilyen) el van törve.
Így két részletben a két lámpa
némi játszadozással kiemelhető egyben!
|
|
|
|
|
Így néz
ki amikor már kiszerelted lámpatartó
keretet.
|
Lemeztelenítve.
|
|
|
|
|
Egybe kikapva. Ez azért
nem biztos, hogy sikerül. Lehet, hogy csak helyben tudod majd
kiszedni búrákat! Ebben az esetben is annyit lehet
velük játszani, kicsit megmozgatni, hogyha van segítséged
akkor simán hozzáférsz!
|
A patentok leszerelése:
Talán legjobb
a Droone által kidolgozott módszer: egy erős csipesszel
alá kell nyúlni és azzal lefeszíteni…(közben
a másik kézzel takarni, hogy ne repüljön
el a madárka ;-) )
Előlről, új üveggel
|
|
|
|
|
Hátulról
|
Még aznap kész! Ott a dátum bélyegző most
és a kezdeteknél is. ;-)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lámpabúra csere lökhárító leszedéssel
írta: Citromhéja
|
|
|
Egyszerű lámpa
kibuktatásos módszerrel indultam neki a lámpacserének,
de végülis le kellett szednem a lökhárítót
is.
Törött / javított volt
a lökhárítóm és nem tudtam kiemelni
a lámpát.
Látszik, mennyire nincs hely,
mert a lámpa és a lökhárító
közötti gumicsík sem fért be!
|
Az index búra tartó csavarját
célszerű csak kilazítani és kifordítani
oldalra, így nem lóg meg a csavarod sem ;-)
|
|
|
|
|
A Mondeo előről lökhárító
és lámpahíd nélkül.
Egy közelebbi képen jobban
látszanak a lökhárító tartó
pontok.
|
Utángyártott, javított
lökhárító. Most tudatosult bennem, hogy
mit is vettem... szegény autót nem kímélhették.
(persze sikerült eltörni nekem
is, mikor a lámpát próbáltam kicsalogatni,
ezért is szedtem le utána).
|
|
|
|
|
Az új búra felszerelve,
alatta a régi búra a prizmával. A régi
búrám belül is mocskos volt már! Nem csoda,
hogy nem láttam semmit.
|
A foncsoraim jónak tűnnek!
Bár a tompított izzója
felett, 20 Ft-os nagyságban volt némi hőhatás
nyoma. Kicsit megmattult.
|
|
|
|
|
Itt látszik a lökhárító
rögzítési pontjai. Elég nehéz hozzáférni.
A legjobb megoldás, ha kiveszed a lökhárítóból
A műanyag elemet (nem tudom mi a neve,
a rendszám alatti szürke műanyag rács) és
onnan nyúlsz be a 13-as Crovával.
Mindkét oldal mindkét
csavarját így célszerű leszedni! Használj
vékony szövetkesztyűt, mert olyan leszel, mint aki macskával
harcolt! (tapasztalatból mondom, pár hét alatt
elmúlnak a sérülések is nyom nélkül...)
|
Ennek a képnek semmi köze
a lámpa projecthez, csak lefotóztam, ha már
le volt bontva előle minden.
A csati a ködlámpa csatija
lehet (bár nekem nincs ködlámpám).
|
|
|
|
|
A képen sok sok alkatrész
látszik. Duda , klíma tartály alja (úgy
néz ki, ez is hamarosan cserére szorul ), a vízhűtő bakja
A hűtő sarkában van egy csatlakozó.
Úgy néz ki, lehet, hogy most erre felé kell
keresnem a hibát a ventillátor állandó
pörgése miatt.
|
Itt a kisebbik csatlakozó a lámpa
mosó csatija vagy az ablakmosó szintjelsőé,
a másik meg a ködlámpáé. Egyik
sincs a CLX-ben.
|
|
|
|
|
Az ablakmosó tartály alakja,
a felfogatása és a lökhárítónak
az oldalát vezető/rögzítő elem látható.
|
v050531
|
|
szerkesztette: ND
|