Vissza a kezdőlapra !  Szereld magad és a Sufni tuning     Hangszóró felújítása

írta: Hecsab                     

Kis hangerőnél torzít-zörög, látszólag ép minden!

Első lépésként leszereljük le az ajtókárpitokat. Csavarok műanyagkupakok alatt körben a kárpit szélén, kilincsnyílásban,  a fogantyúban,  a fedél alatt, az oldalzseb alatt és a visszapillantó tükörnél felül. Felfelé húzva levehető a kápit.

Kicsavarjuk a hangszóró 4db csavarját. Figyeld meg, hogy nem tehető vissza elfordítva, mert a csavarok, nem ugyanoda esnek.

Kihúzzuk a hangszórót. Óvatosan lehúzzuk a csatit és kint van a hangszóró.

 

 

A felső védőrácsot le kell feszíteni a hangszóróról óvatosan.

Kis patentok és némi ragasztó tartja, könnyen megadja magát, mint a többi ragasztás.

Lehet hogy felszakad egy kicsit a membránszél felső papír kerete, ez nem gond. Válasszuk le a papírt a keretről és mehet lefelé a védőrács. Később visszaragasztható a papír a membránszélre.

 

A membránt hátulról kifelé nyomva könnyen elenged a membránszél ragasztása körbe húzzuk fel a membránszélt, jön vele a mágnesre ragasztott porvédő ragasztása is. Ez már régen elengedett, ez a bűnös a torzításért!

Palma fix-et vettem a ragasztáshoz, de gumioldat (gumiragasztó is jó). A legvégén még befújtam szilikon spay-vel a membrán szélét, hátha tovább bírja szakadás nélkül.

 

 

Vigyázni kell a két vezetékre!!

Felfeszíted a csati tetejét(vissza van hajtva a vezetékre egy kis darab a csatiból) ahová besajtolták a vezetéket és kihúzod az egész membránt tekercsel együtt.

Vagy hátul levágod a műanyagot a csati érintkezőiről ami tartja, be van olvasztva. Olyan mint egy "szegecs", ezután ki lehet húzni a keretből a csati lábait.

Vissza fordított sorrendben szerelhető, pákával beolvasztod a helyére.

Jómagam az első verziót csináltam meg.

 

 

A mágnesen megcsiszolod a ragasztás helyét, finom csiszolópapírral a jobb tapadás érdekében. A résre vigyázz, hogy ne kerüljön bele reszelék!

Bekened a mágnes megcsiszolt részét és a hangszórókeretet is valamint a membránszél alját ragasztóval és a porvédősapka alját is ahol felfekszik a mágnesre.

5-10 percnél nem kell tovább várni a száradással összeillesztés előtt, mivel központosra kell igazítani a membránt.

Először a vezetékeket kell visszatenni a helyűkre én forrasztottam.

Azután a porvédőt illesszük a helyére, tekercs bent a helyén!

Most a membránszél helyrerakása következik, ne nyomjuk erősen egymáshoz a ragasztandó felületeket, mivel még "központosítani kell az egészet, hogy ne érje el a tekercs a mágnest(vasmag). Ezt úgy tudjuk ellenőrizni, hogy a membrán közepét óvatosan lefelé nyomjuk többször. Akadálymentesen kell mozognia nem szabad érezni súrlódást!!!!!

Hátulról nézve látszik a membránszél helyzete, lehet mozgatni minden irányba!

 

 

A keret és a membránszél közti résznek(kb 1mm) egyformának kell lennie. Ha minden oké akkor először középen kell megnyomni a membránt nem túl erősen, hogy a porvédő odaragadjon a mágneshez, utána körbe a membránszélt. Ellenőrizzük a membrán szabad mozgását, ha elmozdult, akkor újra igazítani!! Nekem elsőre sikerült!! Az elsőt fél a másodikat már negyed óra alatt sikerült megjavítani.

Ne felejtsük el visszatenni némi ragasztóval a védő"rácsot" sem, mint én az elsőét!! ;-( Mehet a visszaszerelés, kis hangerőn próba utána lehet csavarozni. Pár óra száradás gondolom nem árt ...

Ha már lenn a kárpit, kenjük meg az ablakemelő mechanikát. Persze ehhez le kell szedni a "nejlon"védőt is fekete rágógumiszerű ragasztóanyag tartja, könnyű a le és felrakása.

Sok sikert és szabadidőt!!                            Hecsab-Csaba ..

v050606                                 szerkesztette: ND

 

 Szereld magad és a Sufni tuning