írta: NZsolt |
||
Az elejéről kezdem. Megvettük a család első igazi autóját. Minden oké, csak az ajtó nehezen zárható… Mi lehet? Zárkopás? Kulcskopás? Haverok jönnek (Fordos bagázs), kulcs megnéz… Még nem vészes.. Akkor a zár. Ki is próbálják a saját kulcsukkal. Nyílik! Őrület! Zárni kellene… Másnap irány a garázs, ajtózárak kiszerelése. Első észrevétel: kapaszkodó füleket lereszelték, hogy a két első ajtó zárja cserélhető legyen… Tehát a volt tulaj egy idő után nem tudta nyitni az ajtót. Gondolom ezért megcserélte a két zárat. A kopott zár ment az anyós oldalra, és fordítva. Így a Mondi nyithatóvá vált. Minden Ford kulcs számára!!!! ;-( Megpróbáltuk vasműs szinten némi felújítást eszközölni. Az egyik zárat sikerült ideiglenesen használhatóvá tenni ám a másik halott maradt, a lamellák elkoptak. Azért jó érzéssel töltött el, hogy a Mondimat végre csak én nyitom a saját kulcsával. Mit lehet tenni? Ajtózár csere, ajtófelújító készlet (lamellák és társaik..). Pénz híján tovább törtem a fejem. Jött az ötlet: miért nem távirányítós? Hát legyen az, ha nem drága és elbírok vele én is. Legalább a kulcs is kímélve lesz. Irány a világháló, böngészés, információszerzés. Kivételesen a legolcsóbb kittet rendeltem meg. Ekkor még nem gondoltam a kettős zár bővítésre sem. Itt rendeltem: http://www.autoriasztok.hu/termekeink/Kiskereskedelmi_arak.htm |
|
Hozta is a postás hamarosan. Ezt követően jött a dilemma, hogy hova építsem be. Biztosítéktábla mellé, vagy az ajtóba? Az ajtóban jobban tudtam azonosítani a vezetékeket, és itt volt a legegyszerűbb megoldani a kettős reteszre való bővítést. Az ajtókárpit leszereléshez nem kell más, mint egy közepes csillag-csavarhúzó ill. egy kiscsavarhúzó amivel kipattinthatók a műanyag borítások. Lebontva látszik (az ajtó alsó részén) a központizár-motor vezetékei (csatlakozós), és a kettős zár vezetékei. Amire szükség volt: Haynes- rajz , voltmérő, fix 12V (én az elektromos ablak betápját használtam…), sorkapocs, kés, na meg maga a vezérlő berendezés. Sima nyitáshoz/záráshoz elég a csatlakozóból (fotó), kijövő vezetékekhez csatolni a vezérlőt, majd betanítani a távirányítót (pdf) Első nekifutásra én is ennyit csináltam. 1 órán belül elkészültünk vele. Összeszerelés után kezdett el hiányozni a kettős retesz. Mivel kevésnek bizonyult az egyidejű kapcsoláshoz a távkapcsoló reléi, (a kettős reteszhez a fotón, a zár mellett látható mikrokapcsolókat kellett párhuzamosan zárni-nyitni az ajtózárral) ezt csak másik kettő 12V-os kisrelé utólagos beépítésével (rákötöttük a távkapcsolóra ezeket is, így az már 4db relét működtetett) sikerült ezt elérni. Bizonyosan lett volna más módja is a beszerelésnek, ám a legkevesebb bontással, és szerintünk a legegyszerűbben így lehetett megoldani. |
|
|
|
Mellékelt dokumentáció: |
|
|
|
||
|
|
|
A Mondeo kapcsolási rajza, az egyetlen hiteles forrásból ;-) (H-a-y-n-e-s) |
|
|
|
|
|
Mondeora szabott megvalósítási rajz: |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
Ezt a csatlakozót a vezetőoldali ajtó alsó peremén, szinte középen találod meg. A mellékelt fénykép segítségével nem okozhat problémát beazonosítani a helyet és a csatlakozót (segíthet a pirossal írt magyarázat is). Jó szerelgetést. NZsolt |
|
|
|
|
|
v050608 |
|