Vissza a kezdőlapra !  Szereld magad és a Sufni tuning       Értéktároló "SAFE" kialakítása

 írta: ND                                      

Lehet, hogy előfordult már veled, ha nem, akkor még előfordulhat. Szabad strandon vagytok, mindenki úszni akar menni, de akkor ki vigyáz a pénzre, az iratokra, a fényképezőgépre, a videó kamerára? Csak úgy betenni a kocsiba badarság, mert akkor még egy üvegkárral is tetézhetjük a veszteséglistánkat.

 

Elmész "joggingolni". Na ná, hogy nem gyalog mész odáig. Telefon nélkül? Egy tapodtat sem! ;-) Látlak lelkiszemeimmel, ahogy az oldaladat veri az övtáskád, benne irataid, pénzed, kulcsaid és a nyakadban lógó mobilod ritmusosan mellbe vág lépésenként. Ne gondold, hogy nagyon eltulzom a kérdést, csak nézzél szét ahol futkosnak. Jól jönne ilyenkor egy hely, ahová mindez elrakható, elzárható lenne.

Az MK I kombi a pótkerekében kis átalakítás után biztonságba kerülhetnek értékeink. A pótkerék takarólemeze a hosszanti profil nyomással és az alsó hegesztett kereszt merevítőkkel lett megerősítve gyárilag.

Az MK II-nél már nem ilyen sajnos, a tömeggyártás és a költségcsökkentés áldozata lett ez a jó kis lemez. A terhelés hatására nem görbül el ez a lemez. Ez a szilárdság növelő intézkedés tette lehetővé, hogy némi munka árán kialakítsuk a biztonsági kazettánkat a Mondeo hátsójában. Némi kézügyességgel kibélelhetjük kulturáltan a biztonsági fészket, hogy ne koszolja, karcolja a felni belseje a tárolt értékeinket.

 

Ha úgy gondolod, hogy belevágsz, akkor először a kerékrögzítést kell átalakítani (a fenéklemez közepén), hogy megtudjuk fordítani a pótkereket és az öblösebb fele lehessen felül. Egy flex segítségével gyorsan elvégezhetjük a beavatkozást.

 

 

 

 

Második fázisba szerezzük be a zárat. Javaslom a képen látható típust keresni a piacokon, ára alku nélkül 1500 Ft körül van.Természetesen jó másmilyen tipus is, amelyik a felhasználási cél által megkívánt tulajdonságoknak megfelelel.

Ennek a zártípusnak az előnyei: a kulcslyuk csak egy fúrat,  zárnyelv markáns, szélesen fog és hosszan kizárható (3x), valamint 5 kulcsot adnak hozzá. Kiemelném a szerelhetőséget.

Célszerű egy tartalékkulcsot elrejteni valahová a karosszériába. A hozzáadott kulcs védővel együtt szigetelő szalaggal szinte bárhová rögzíthető. Ötleteket tudok adni.

 

 

 

 

A következő lépésként szereljük le az eredeti műanyag zsanérokat. Egy satu és egy 12 mm-es fúrószár segítségével és némi kalapálgatás révén kitudjuk alakítani a megfelelő ívű profilt. A felfogató csavar helyét nagyobb méretű fúróval fúrjuk ki, hogy legyen mozgásterünk a pozicionáláskor. Az ellenanyáról ne feledkezzünk meg, a megfelelő hatás elérése érdekébe rugósalátéttel lássuk el.

 

 

 

 

A lakatos munka zárásaként jön a zár beszerelése. A képen a merevítő sajtolások segítségével behatárolható a zár célszerű pozíciója. A két szélső furatok elkészítése után flex segítségével kialakíthatjuk a szükséges nyílásokat, de négy lyuk fúrásával és hidegvágó segítségével is célt érhetünk el. A zár beszerelése után jelöljük át a kulcslyuk helyét és fúrjuk ki. A képeken láthatjuk a zárat beszerelve, kitolt zárnyelvvel, valamint az ellendarabot és a kulcsot.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jöhet a kárpitos munka. Vegyünk "műfűvet"  a 2 m széles tekercsből 75 cm-t ( 500 Ft/m2 - TTL), persze ez szabadon választható téma. Ennek az anyagnak a kedvező ára mellette még,a könnyű megmunkálhatóság és a vízzel tisztíthatóság is előnyére szól. A lefedendő terület 73x73 cm, 15"-os felni esetén 32 cm átmérőjű és 16 cm mély kalappal számoljunk. A ferde oldal kialakítást felejtsük el a nehéz kivitelezés miatt! Az egyes elemeket ragasztópisztoly segítségével tudjuk egymáshoz erősíteni. Először dörzsöljük bele az anyagba a ragasztót mindkét felületbe és utána kössük át ragasztóval. Az elért szilárdság meglepően jó lett!  Nagyon szépen lehet vele dolgozni, de a ragasztó kihülését meg kell várni mindig. Először csak nagy távolságokra rögzítsük, megfelelő szilárdság esetén próbáljuk bele a kocsiba és utánna megerősíthetjük.

A két oldalt lévő műanyag zárak fém ellendarabjainál egy befelé néző "C" alakban vágjuk ki, hogy belülről alá tudjuk dugni az anyagot.

 

 

 

 

 

 

 

 

Apróságok: Célszerű alátétet betenni az új fém zsanérok alá, hogy a két fém ne koptassa egymást. A téglalap két végét vágjuk be 1,5 cm hosszan és már rakhatjuk is be. A bevágásokba illeszkedik a karosszéria fémje. Ne felejtsük el kivenni a régi távtartó gumibakokat!

 

 

 

  A kis sufni tuningunk össz költsége 3 eFt alatt marad.

v040712

 

Nyugodt nyaralást kívánok!             ND         Szereld magad és a Sufni tuning