Lehet, hogy előfordult már veled, ha nem, akkor még
előfordulhat. Szabad strandon vagytok, mindenki úszni akar menni, de akkor
ki vigyáz a pénzre, az iratokra, a fényképezőgépre, a videó kamerára? Csak úgy
betenni a kocsiba badarság, mert akkor még egy üvegkárral is tetézhetjük a
veszteséglistánkat.
|
|
Elmész "joggingolni". Na ná, hogy nem gyalog
mész odáig. Telefon nélkül? Egy tapodtat
sem! ;-) Látlak lelkiszemeimmel, ahogy az oldaladat
veri az övtáskád, benne irataid, pénzed,
kulcsaid
és a nyakadban lógó mobilod ritmusosan
mellbe vág lépésenként. Ne gondold, hogy nagyon eltulzom a kérdést, csak
nézzél szét ahol futkosnak. Jól jönne ilyenkor egy hely, ahová mindez elrakható, elzárható
lenne.
Az MK I kombi a pótkerekében kis átalakítás után
biztonságba kerülhetnek értékeink. A pótkerék takarólemeze a hosszanti profil
nyomással és az alsó hegesztett kereszt merevítőkkel lett megerősítve gyárilag.
Az MK II-nél már nem ilyen sajnos, a tömeggyártás
és a költségcsökkentés áldozata
lett ez a jó kis lemez.
A terhelés hatására nem görbül el ez
a lemez. Ez a szilárdság növelő
intézkedés tette lehetővé, hogy némi munka árán kialakítsuk a biztonsági
kazettánkat a Mondeo hátsójában. Némi kézügyességgel kibélelhetjük kulturáltan
a biztonsági fészket,
hogy ne koszolja, karcolja a felni belseje a tárolt értékeinket.
|
Ha úgy gondolod, hogy belevágsz,
akkor először a kerékrögzítést kell átalakítani (a
fenéklemez közepén), hogy megtudjuk fordítani a pótkereket és az öblösebb fele
lehessen felül. Egy flex segítségével gyorsan elvégezhetjük a beavatkozást.
|
Második fázisba szerezzük be a zárat. Javaslom a
képen látható típust keresni a piacokon, ára alku nélkül 1500 Ft körül van.Természetesen jó másmilyen tipus is, amelyik a felhasználási
cél által megkívánt tulajdonságoknak
megfelelel.
Ennek a zártípusnak az előnyei: a kulcslyuk csak egy fúrat, zárnyelv markáns, szélesen fog és hosszan
kizárható (3x), valamint 5 kulcsot adnak hozzá. Kiemelném
a szerelhetőséget.
Célszerű egy tartalékkulcsot elrejteni
valahová a karosszériába. A hozzáadott kulcs védővel
együtt szigetelő szalaggal szinte bárhová rögzíthető.
Ötleteket tudok adni.
|
|
|
A lakatos munka zárásaként jön a zár beszerelése. A képen a merevítő
sajtolások segítségével behatárolható a zár célszerű
pozíciója. A két szélső furatok
elkészítése után flex segítségével kialakíthatjuk a szükséges nyílásokat, de
négy lyuk fúrásával és hidegvágó segítségével is célt érhetünk el. A zár beszerelése után
jelöljük át a kulcslyuk helyét és fúrjuk ki. A
képeken láthatjuk a zárat beszerelve, kitolt
zárnyelvvel, valamint az ellendarabot és a kulcsot. |
|
|
Jöhet a kárpitos munka. Vegyünk "műfűvet" a 2 m széles tekercsből 75 cm-t ( 500
Ft/m2 - TTL), persze ez szabadon választható téma. Ennek
az anyagnak a kedvező ára mellette még,a
könnyű megmunkálhatóság és a vízzel tisztíthatóság
is előnyére szól. A lefedendő terület 73x73 cm,
15"-os felni esetén 32 cm átmérőjű és 16 cm
mély kalappal számoljunk. A ferde oldal
kialakítást felejtsük el a nehéz kivitelezés miatt! Az egyes elemeket
ragasztópisztoly segítségével tudjuk egymáshoz erősíteni. Először dörzsöljük
bele az anyagba a ragasztót mindkét felületbe és utána kössük át ragasztóval. Az
elért szilárdság meglepően jó lett! Nagyon
szépen
lehet vele dolgozni, de a ragasztó kihülését
meg kell várni mindig. Először csak nagy távolságokra
rögzítsük, megfelelő szilárdság esetén
próbáljuk bele a kocsiba és utánna megerősíthetjük.
A két oldalt lévő műanyag zárak fém
ellendarabjainál egy befelé néző "C" alakban vágjuk ki, hogy belülről
alá tudjuk dugni az anyagot.
|
|
|