|
|
Anno egy két tonnás terepjáróval voltam, amikor kiállt az útra egy
hasonló röfi. Házi disznóhoz viszonyítva 120 kg
súlyú lehetett, csak
magasabb. Helyzetjelző lámpáig lekapcsoltam minden fényt, motor alapjáratra, kuplung
kinyomva, másik sávba áttértem, 20 km/h-val próbáltam elgurulni mellette. Kettő
méterről nekiugrott a kocsi jobb elejének!!! Szerencsére a lökhárító még fém
volt és a kocsi első árokszöge is nagy volt, így ledöntöttem, két jobb oldali
kerékkel átgurultam rajta. Persze ez 40 cm-es ugrásokat jelentett
nekem a kocsiban. A poén, hogy még ezek után volt ereje elmenni. Az úton követtem a vérnyomokat,
de tanulván Zrínyink végzetéből az árok és az utána lévő csalitosba már nem
kíváncsiskodtam..
Egyszer
a 8-as úton Székesfehérvár belerületén
átvágott előttem egy őz csorda. Szerencsére
megtudtam állni még előttük. A sorban harmadik
őz a túlsó sávban közlekedő emeletes buszt
megrohamozta, pontosan a közepének nekiugrott. Talán
nem tetszett neki az ezüst - lila festés, vagy
talán csak öngyilkos akart lenni. Eltört a gerince.
A többiek a busz előtt - után sikeresen áttértek
a másik erdőrészbe. Nagyon fontos ökölszabály,
ahol az első őz kiugrik ott fog jönni a többi is, számíts
rá nyugodtan.
A saját élmények és a több eset olvasata megnyitotta
pénztárcámat egy bevásárló központba egy vadriasztó termék előtt. Gondoltam,
támogatom pár száz forinttal a kínai importot. Gyorsuláskor hallható hangot ad
ki 60 km/h felett. Vajon melyik vad fogja ezt meghallani 90 km/h mellett, amikor a TáDém
kopácsol? Persze elvileg olyan ultrahangot ad ki, amit mi nem hallunk. De tényleg kiadja?
Most már igazi mozdony lettem, már nem csak füstölök,
induláskor már fütyülök is. Ráadásként tolatáskor zenélgetek is egy füttyös
tolatólámpa izzóval, ami szintén hasonló kategóriájú „tuning”.
ND
v040712
Megjelent egy újabb
"csodafegyver". Ez a vadriasztó síp a gyártó
állítása alapján már 400 méterre
is hatásos. Szlogenje: " A vadriasztás önvédelem"
- ami találó reklám. Állítólag
ultrahangon fűttyül. Citromhéja valami hasonlóval
van felszerelve és az ő megfigyelése szerint kutya
- macska reagál rá. Amíg léggyel el
nem tömödik. Itt a nyár vége, ilyenkor az
őzikék nagyon aktív nemi életet élnek,
félénkségük lecsökken, előfordulási
területük és a találkozások valószínűsége
megnő. Vigyázzunk magunkra és a természet részét
képező "vadakra". ND
v040908
|
|
|
Az alábbi képek
és az idézet a www-lánglovagok.hu -ról
származik. Az eset elgondolkodtató. Aki ezek után
sem fut venni ilyen sípokat a lelkiismerete megnyugtatásul,
annak lelke rá. De ha lehet, a röfivel való találkozás
után ne elém pördüljön ki !!!
"Az Audi augusztus
20-án, éjfél előtt tíz perccel vaddisznóval
ütközött, melynek közvetkeztében a jármű
áttért a menetirány szerinti bal oldalra, ahol
frontálisan karambolozott a szemből érkező Opellal.
Mindkét autó vezetője súlyosan sérült,
a vaddisznó pedig elpusztult."
Fotó: Nyikos György (Székesfehérvári
tűzoltóság) www.langlovag.hu
|
Sziasztok!
Tekintettel arra, hogy most ősszel is
van vadászidény és a Mondeosok újra
és újra levadászgatnak ezt-azt. Van aki egy
macskával is beéri, van aki rókának
mondja (mégis jobban hangzik, mind a szomszéd macskáját
vallaná be ;-) Tehát mint visszatérő
téma megint előkerült a vadrisztó síp
kérdésköre. Bár lefogadom, hogy jövőre
is lesz egypár Mondeo törés ebből kifolyólag
és megint napi téma lesz egy eset kapcsán majd.
Több kollégában felmerült
a kérdés, ha ez egy ilyen primitív szerkezettel
elkerülhető lenne, akkor miért nem széria felszerelése
minden autónak, vagy legalább extraként rendelhető
lenne egyes csúcs modellekhez? Volt aki gazdasági
oldalról közelítette meg a választ. Ha
nincs vadkár, akkor a gyártó elesik a vadbalesetek
után fellépő karosszéria elemek kereslete által
generált bevételtől. De mi lenne a helyzet, ha bent
lenne ez a védelem és mégis bekövetkezne
a találkozás? Jönne a pereskedés? Ki tudná
megfizetni a jobb ügyvédet? Lássuk be, hogy ebbe
a “sufni tuningba” nem érdekelt a gyártó. Nem
bizonyítható a hatásfoka és mindig
lesz “öngyilkos” hajlamú vad, aki nem úgy viselkedik,
ahogy mi emberek elvárnánk tőlük.
De miért várjuk el mástól,
hogy tegyen a védelműnk érdekében, ha mi a
saját érdekünkbe nem vagyunk hajlandók
tenni semmit? A védelemre szánt összeg, gyakorlatilag
össze sem hasonlítható a kár értékével.
A képen látható sípok 300-500 Ft / párja.
Egy nagyobb sebességű találkozás kis dúvaddal,
vagy kisebb sebesség, de nagyobb tömegű vad esetén
a kár érték számai hasonlóak,
csak mögötte ott van még az, hogy EZER Ft.
Egyszerűen nem értem, hogy van,
aki már túl van az első ilyen élményén
és győzködni kell, hogy tegyen már fel valamit.
A másik meg fanyalog, hogy nem szép. Pedig csak akkor
látszik, ha négykézláb téblábol
a kocsi előtt.
Aztán rájöttem, hogy
magam ellen beszélek, amikor győzködöm a kollegákat,
erre az általam sem hitelesített tuningra. Hogy is
értem ezt? Minnél több összetört Mondeo
kerül a bontókba, annál olcsóbbak az alkatrészek,
annál olcsóbb az enyém fenntartása.
De aztán elgondolkoztam. Ha nem beszélem rá
ezt a sok Mazsolát, akkor ezek mind a bontóból
pótolják a törött elemeket, ami által
hiányt generálnak, ami az árak emelkedését
hozza magával. Ez nekem nem jó. Úgy, hogy mindenkin
sípot akarok látni!!!! Gyerünk fellendíteni
a kinai síp gyártást :-)))
v041013 Üdv
ND
|