írta: ND Minden új tulajdonosban felmerül a fenti kérdés elöbb vagy utóbb ;-))) Aztán mikor ott áll a polc előtt, már nem is tudja, hogy melyik is az. Mit is látott a kocsiban? :-) Az meg cikki, ha az ember bemegy, hogy adjanak már egy ilyet, mert kell a kocsijába ;-))) Legalább azt tudjuk, hogy milyen tipusú és paraméterű izzóra van szükségünk. |
||
Tompított, ködlámpa H 1 , 55 W-os |
|
|
|
|
Fényszóró H 7 , 55 W az újabbakban, első kiadásban H1 volt itt is |
Irányjelző Bajonett foglalatú, 21 W-os, elől sárga üveges, hátul lehet fehér,
Féklámpa , tolató lámpa , hátsó ködlámpa (nem kombikban) Bajonett foglalatú, 21 W-os, fehér, |
|
|
|
|
Kombik esetében!!! Hátsó ködlámpa / hátsó helyzetjelző 21/4 W-os fehér, két izzószálas ( az égő azért piros , hogy valahogy láthatók legyenek az izzószálak) (a 21/5 W és 21/4W különbözőségét lentebb tárgyalom) |
Hátsó helyzetjelző nem kombi esetén Bajonett foglalatú, 5 W-os, fehér, (kombinál a 21/4W-os izzó 4W-os része tölti be ezt a funkciót) |
|
|
|
|
Rendszámtábla világítás (rövidebb) szofita 5 W-os Csomagtér/ belső világítás (hosszabb) szofita 10 W-os |
Oldalsó index, helyzetjelző/ olvasó lámpa, lábtér világítás, kesztyű tartó világítás Üvegfoglalatú 5 W-os, fehér, nálam éppen zöldek. |
|
|
|
|
Kilincs világítás, de a Ghia ellenőrző rendszer kijelzőjébe is ilyenek kellenek (fehérek mind, a képen látható egyedi festés a kilincsbe) 12 V, 1,2W, foglalat nélküli, 5301 W2 x 4,6d Tungsram gyártmány |
Kilométeróra, fordulatszám kijelző és vissza jelző izzói
|
|
|
|
|
Óra izzója |
Zenélő tolató lámpa (áruházlánc-i termék, működik, figyelemfelkeltés a célja, nem a szórakoztatás ;-))), hamar meg lehet unni a zenét, inkább valami bip-t keressél ) |
|
|
|
|
A kombisok gondja, hogy az átlagtól eltérő 21/5W helyett 21/4W-os izzó kell a hátsó ködlámpa és a hátsó helyzetjelző funkcióra. Ha megnézzük, akkor hamar látjuk a lényegi különbséget. Míg az 5W-osnak szembe vannak (szimmetrikusan) a pozicionáló tüskéi, addig a 4W-osnak aszimmetrikusan helyezkednek el. Így a poziciót nem tudjuk eltéveszteni. Persze ugyanezt a célt az 5 W-osnál a tüskék elhelyezési magasságába kódolták bele. A mellékelt képen láthatjuk az ominozus foglalatot is. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Még egy észrevétel. A képen mindkét izzó 21/4W-os, az ovális érintkező mezős biztosabb üzemvitelt garantál. A képen látható példányon megfigyelhetjük, hogyan ég be az érintkező az áram hőhatására. |
|
|
|
|
|
Izzó festése autozománccal A lábtér megvilágítás, a kilincsek megvilágítása és a kesztyűtartó megvilágítása került át zöld tonusúba nálam, tekintve zöld kocsim és kellemesebb hatású is. Ennek az izzónak 200 Ft festve a darabja a nagyáruházakban, megvallom így nem tudom, hogy mennyi, mert csak volt ;-))) Egy fogóval belemártottam és a csípeszek segítségével megszárítottam őket. |
|
|
|
|
Összehasonlítás képpen a fehér üveges bal oldali a helyzetjelző, a zöld a lábtér világítás (csak szinük különböző), a legkisebb a kilincs világítás izzója. A két izzó vastagsága közötti méretben találhatjuk a kilóméteróra izzóját, mely szintén foglalat nélküli, de többnyire foglalattal együtt lehet rendelni, bár ez csak üzleti fogás, mert a foglalat nem sűrűn romlik el. ;-)
Üdv ND v041013 v041103 |