Hibajelenség:
Kuplung nem emel ki teljesen Ez abban nyilvánult meg, hogy a
kuplung benyomásakor a váltókar nehezen jár (ragad). Nem érezhető, hogy
pontosan kapcsolt-e, hátramenet nehezen kapcsolható.
Szükséges szerszámok:
2 db 10-es villáskulcs.
A légszűrőházról a MAF-szenzort tartó 2 db fület lepattintjuk,
félrehajtjuk a szenzort. A légszűrőházat kipattintjuk, ezt 2 db be-kipattanós
bogyó tartja alulról. Kiemelése után a váltón látszik a kuplungbowden, annak is
az állítórésze. Ez egy 6-os anyából, és egy hatoldalú, 6-os kb. 10 cm
hosszú hasábból áll. Az
anya rögzíti (kontrázza) a hasábot, amivel állítani tudunk.
Hozzáférni
körülményes, főleg az egyik klímacső van útban, de megoldható. Mivel
eléggé körülményes megtalálni,
ezért két képen is megmutatom ( más
szögből), hogy a behatárolás könnyebb legyen.
Miután lelazítottuk az anyát, tekerjük még az anyát előre, a
váltó irányába. A hasábot minél többet tekerjük a váltó felé, a kuplung „fogási
pontja” a pedálon annál feljebb lesz.
Próba: Kéziféket behúzzuk, a sebváltót hármasba
rakjuk, finom gáznál is le kell fulladjon (a kuplung nem csúszik).
Ha megvan a pont, ahol a kuplung jó helyen fog és benyomott
kuplungnál álló helyzetben minden gangot szépen vesz, az anyát ráhúzzuk a
hasábra, visszaszerelünk mindent, és megyünk egy próbakarikát.
FIGYELMEZTETÉS: A próbák között ne felejtsük el a légszűrőt
a rendszerbe visszakötni, a szűretlen levegő a motort és turbót is tönkre
teheti!
Jó
szerelgetést TáDé
|