Vissza a kezdőlapra !        A kuplung bowdenjén való állítás

                                  írta:   TáDé                       

v60103                     Szerkesztette:  ND

 

Hibajelenség: Kuplung nem emel ki teljesen Ez abban nyilvánult meg, hogy a kuplung benyomásakor a váltókar nehezen jár (ragad). Nem érezhető, hogy pontosan kapcsolt-e, hátramenet nehezen kapcsolható.

Szükséges szerszámok:  2 db 10-es villáskulcs.

A légszűrőházról a MAF-szenzort tartó 2 db fület lepattintjuk, félrehajtjuk a szenzort. A légszűrőházat kipattintjuk, ezt 2 db be-kipattanós bogyó tartja alulról. Kiemelése után a váltón látszik a kuplungbowden, annak is az állítórésze. Ez egy 6-os anyából, és egy hatoldalú, 6-os kb. 10 cm hosszú hasábból áll. Az anya rögzíti (kontrázza) a hasábot, amivel állítani tudunk.

Hozzáférni körülményes, főleg az egyik klímacső van útban, de megoldható. Mivel eléggé körülményes megtalálni, ezért két képen is megmutatom ( más szögből), hogy a behatárolás könnyebb legyen.

Miután lelazítottuk az anyát, tekerjük még az anyát előre, a váltó irányába. A hasábot minél többet tekerjük a váltó felé, a kuplung „fogási pontja” a pedálon annál feljebb lesz.

Próba: Kéziféket behúzzuk, a sebváltót hármasba rakjuk, finom gáznál is le kell fulladjon (a kuplung nem csúszik).

Ha megvan a pont, ahol a kuplung jó helyen fog és benyomott kuplungnál álló helyzetben minden gangot szépen vesz, az anyát ráhúzzuk a hasábra, visszaszerelünk mindent, és megyünk egy próbakarikát.

FIGYELMEZTETÉS: A próbák között ne felejtsük el a légszűrőt a rendszerbe visszakötni, a szűretlen levegő a motort és turbót is tönkre teheti!

Jó szerelgetést                 TáDé