Vissza a kezdőlapra !       Kerékcsavar leszedéshez előkészület

                                  írta:   ND                                 

Biztos jártál már úgy, hogy kereket akartál cserélni valamilyen okból, de nem sikerült meglazítanod a csavarokat és ott álltál tehetetlenül.

Nos ha ez nem egy országúti defektnél történt, akkor könnyen orvosolható, mert el halaszthatod az ötletedet máskorra, hívhatsz segítséget, vagy másik szerszámmal próbálkozhatsz. De inkább készüljél fel erre a helyzetre, mert könnyen előfordul egy légkulcsos kerékcsere után.

A képen a hagyományos és univerzális kereszt kulcs látható. Javaslom, hogy ezt a kulcsot alakítsd át úgy, hogy a két nem használatos fejét levágod róla flexxel. Elég a 17-es és a 19-es dugó részét meghagyni.

Miért jó ez? Azért, mert akkor erőkar növelése gyanánt könnyen rá tudsz  húzni egy vízvezetékcső darabot vagy egy zárt szelvényt.

A másik kimondottan kerékcsavar leszedéséhez készített teleszkópos kulcs látható az alsó képen. Sajna ez a fajta kulcs maga nem igazán tökéletes, mert a fej szög alatti állása végett könnye leugrik, illetve a csavarfejet elrágja. A képen a kihúzható nyél látható önmagában, míg a kulcs fejet tartó rész egy 20x20-as zártszelvénybe van bedugva. Mutatva, hogy itt is tudunk extra erőkarra szert tenni.

 

 

 

 

 

A teleszkópos kulcs használata során ne feledkezzünk meg arról, hogy betolt állapotban szabad csak ráhúzni vele a csavart. Kihosszabbított állapotában pedig a csavar lazítására használjuk. Azért ezzel a ferde típusú fejjel óvatosan bánjunk, mert megeszi a csavar fejét.:-(

Az átalakított keresztkulcs használatánál is figyeljünk oda, hogy a kulcs másik vége vízszintesen alá legyen támasztva. A csavar oldását ne egy nagy erőkifejtéssel végezzük. Ha nem indul meg könnyen, akkor az erőkar végét ütögessük meg kicsit és a rezonancia jobban megindítja  csavart.

Persze a kereket le lehet szedni a bal oldalon látható módon is, de nem ez az igazi módszer. Inkább készüljél fel a nehezére :-)

Üdv        ND

          v090623