v060116
|
|
Bütyköltem egy feszültségmérőt,
amit a szivargyújtóba csatlakoztatva indításkor használok.
Később felváltáskor útban van már.
Miután a generátor feszültség megjelenik
a kijelzőn, onnét már nincs is rá szükség,
eltehető a könyöklőbe ;-)
Annak idején be akartam építeni a
műszerfalba, de nagyon macerás volt, inkább feladtam. Láthatod, hogy a műszer
méréshatárváltó / üzemváltó tekerője hiányzik és a 20 V-os egyenfeszültséghez
tartozó tárcsaállásnál fixen beforrasztottam. Elsőre pazarlásnak gondolhatod, de
ennek az olcsó műszereknek ez a gyenge pontja. Mindenhol, jó minőségű
érintkezésre lenne szükség a stabil működéshez és a kis mérési
hibához. No ennél a tárcsás megoldásnál
hidegben ez nem teljesül. A másik mellettem szóló érv, hogy 800 Ft alatt volt
akcióban anno. Persze kidobtam belőle minden feleslegest, ami ehhez a funkcióhoz
nem kellett. Az itt mellékelt
táblázatból láthatod, hogy a feszültség
értékből milyen plussz információt tudunk
kinyerni még, főként a töltöttséggel kapcsolatban.
Továbbá fontos, hogy izzításkor mennyire megy le a feszültség. Indításkor, amikor csak
tekeri és tekeri az indítómotor,
mennyire esik le? Sőt a lényeg ez után jön. A feszültség visszatéréséből tudom,
hogy mennyire halott az akkumulátor, vagy hogy mikor tér magához annyira, hogy
újra lehessen vele köszörülni. Amíg nem tért
magához az akkumulátor, addig felesleges az újabb
próbálkozás. Az ide vonatkozó értékeket az akkus cikkben
már leírtam, ott megtalálod. ND
|