írta: RLaca |
||
Bringatartó felszerelése kombi vonóhorgára volt a házi feladatom, hogy párom Mondeo szeretetét erősítsem. ;-) Leszögezem előre, hogy nem egy márkás, minden igényt kielégítő – ezáltal drága – szerkezetről van szó, hanem az egyik legolcsóbb modellről. Ritkán kerül használatra, szempont volt a férfi jelenlét nélküli felszerelhetőség is. Egy bicajos boltban 10.000 Ft-ba kerül. Az itt látható prospektuson a gyártó által mellékelt felszerelési útmutató látható, a felszerelési lépéseket mutatva. A képen látható, hogy két bringa rögzítésére van tervezve.
|
|
|
|
|
Gyakorlatban a felszerelése nem bonyolult. A régimódi fagyikanálra emlékeztető fogófejet rá kell illeszteni a vonóhorog gömb részére, majd a felső reteszrendszert le kell nyomni, ezáltal a szerkezet nagy erővel rászorul a vonóhorogra.
|
Ne feledjük a biztosító csavart ! |
|
|
|
|
A hátsó ajtó kinyitásával elkerülhetjük a karcolódást, amikor a heveder kampóját beillesztjük a helyére. |
A gumi hevedereket is húzzuk meg jól! Az első kereket már magánszorgalomból fixáltam a vázhoz ;-( |
|
|
|
|
Valahogy így néz ki felpakolva. Mivel női bringáról van szó, nincs vízszintben és kicsit kilóg oldalra. Férfi vázra lett tervezve, de így legalább gondolkodtunk a hogyanon ;-)
|
Az autó felé billenés igaz, nincs biztosítva hevederrel, de a vonóhorog gömbfejét annyira megfogja a szerkezet, hogy nem tudtam megmozdítani. A bringa súlyából a gömbfejre ható nyomaték is az autótól ellenkező irányba hat, mint forgató nyomaték /erő. Mindenesetre gondolkozom valami kitámasztón, hogy egy erősebb fékezéskor, ne tudjon előre vágódni a szerkezet a biciklivel a karosszériába ;-( Valami tapadókorongos hosszabbítás lenne optimális, ami az ajtó pereméhez kitámasztaná, valahol a két vízszintes rúd magasságában. Az viszont tisztán látszik, hogy a rendszám nem látszik. ;-( Egy hivatalos közeg álláspontját jó lenne megtudni ezzel kapcsolatban. Ha nem legális, akkor jöhet a kérdés: hogy forgalmazhatják? Üdv RLaca
|
|
|
|
|