írta: ND |
|||
Bikázni lehet - veszélyesen is :-) |
|
De biztonságosabb a kézikönyv szerinti eljárás alkalmazása. |
|
Bikázni lehet - nappal, élő bikán :-) |
|
|
|
|
Bikázni lehet - este, műbikán :-) |
||
|
|
|
|
Láthatod, bikázni jó ;-) De csak szabályosan jó ;-) Nem mindegy, hogy milyen az indító kábeled! Viszonyításul írom le, hogy egy 1800 ccm-es benzineshez, 120 Amp terhelhetőségű kábel szükséges. Ez kb 8mm-es vezeték átmérőt jelent. Ugye logikus, hogy azért veszel indítókábelt, hogy tudjanak rajtad segíteni, ha bajba kerülsz. Ezért a kocsidhoz méretezve vegyél kábelt. TáDé-hoz 180-240 Amp-t keressél inkább. Ne feledkezzél meg az áram hőhatásáról. Ilyen áramerősség átfolyása mellett már egy kis átmeneti ellenálláson is komoly hőmérséklet emelkedés történik. Azt tapasztaltam, hogy sokan úgy érzik, hogy ismerik az bikázásos indítást, de aztán kiderül a gyakorlatban, hogy mégsem :-( Bpeter barátom felhívta a figyelmemet egy a HIX fórumán történt szakmai vitára / gitt rágásra. Hát biza nagy vita kerekedett ott ;-( Ha jól vettem ki, akkor ott keletkezett az egyik sarkalatos kérdés, hogy a bikázott autó motorját le kell-e állítani mielőtt levesszük a negatív kábelt a motor testről vagy sem. A különbséget az elektromos rendszerek kölcsönhatásának elemezgetésében és a meghibásodások lehetőségekben keresték a kollegák. Átolvastam 1999 óta, mint a kétszáz valahány hozzászólást. Azt sem tudom már ki mit mondott eredetileg és mi is a jó nekem igazán ;-( Nyugodtan neki állhatsz átolvasni, ha van kérdésed a témában ;-) http://hix.fotexnet.hu/ rákattintasz az Auto-ra és a keresőbe beírod, hogy bikázás és már látod is. De nem én mondtam, hogy ezt csináld ;-) Maradok a gyakorlatomnál. Azaz az alapjáraton járó motornál kapcsolj be terhelést (pl.: hátsó ablak fűtés) a bikázott autón, utána a motoron lévő testkábelt egy határozott mozdulattal vedd le (ne szikrázzon!). Mivel ott eléggé rossz az érintkezés, ezért a melegedésre számítani lehet. Jómagam ezt a kerékszerelésre rendszeresített munkáskesztyűvel (200 Ft) végzem, ami némileg szigetel is. Miután a kábeleket eltávolítottuk mindkét kocsiról, még 20 percig járasd a bikázott autót, hogy töltődjön az aksi. A témához kívánkozik még az is, hogy a katalizátoros autót és az automata váltósat nem illik behúzatni / betolni. A katalizátor károsodása végett ne kínozd hosszan, ha nem indul, mert üzemanyag kerülhet bele és azt nem szereti. A pucér néniért bocsi, remélem belefér a mai világba, a kereskedelmi TV-k napi hírműsorában sokkal többet láthatsz :-) Egyrészt a gondolati kapcsolat miatt került ide. Másrészt, az ő kedvéért biztos többen megnézik a szabályos végrehajtás mikéntjét. ;-) Napokban olvastam, hogy egy rosszul végrehajtott bikázás során felrobbant az akkumulátor. A véletlennek köszönhetően személyi sérülés nem történt, csak a kispolszki lett totálkáros ;-( |
|||
|
|
|
|
v050328 |
|
Üdv ND |
|
|
|
|
|
ui.: Nem értem, miért használjuk az alábbi képekre azt a kifejezést, hogy kakaskodnak. ;-) |
|||
|
|||
Miért nem azt mondjuk, hogy patkánykodnak? ;-) |
|
Ha valakik, akkor a képen lévők aztán ténylegesen bikáznak ;-) |