írta: ND |
||
Szóval az úgy történt, hogy az előző Minitalin foglalkoztunk a fékekkel. Mostanra beszereztünk egy komplett első garnitúrát, mármint Kakukk és Jómagam. Megbeszéltük, hogy ezen a héten közösen kicseréljük. Na nem egymás között, mint ahogyan a katonáéknál történik a tisztacsere ;-) Nagy szerencsénkre kulcs fontosságú szakemberek is ráértek és eljöttek, így több szakelőadás is történt a Népliget szabadegyetemén a tárcsafék leszedéséről. Volt amelyik annyit mondott, hogy riszi-roszi és már lent is volt. Volt olyan amelyik a bing-bing-bing hangját utánozta, de a nyerő hang a baaang- baaaaang - baaaaaaang - reccs volt ;-) De mint a képen is látható kiszellőztettük a Mondikat, persze simogattuk is őket. ;-) Ott voltak: ElJani, BPeter, Kakukk, AndrasM, Zombi, Boss és jómagam. |
|
|
|
|
|
|
Az első nekifutásnak az én gépemet kaptuk szét. Mivel tudtam, hogy a tárcsáim nincsenek rárohadva. Végül is minden gond nélkül túljutottunk az első kocsin, igaz mivel szereltem és a micsodám is olajos volt már, így nem fényképeztem. Szerencsére AndásM igen;-) Láthatod az új tárcsát és az új betét fehér Motorcraft feliratát ;-) |
|
|
|
|
Kakukk is visszajelzős szettet vett. Neki az nincs bevezetékezve és cseréltünk egy betétet. Így mindkét oldalra visszajelzős betét került. Érdekes módon a gyárinak kikiáltott Motorcraft kittben csak egyiken van visszajelző, míg az utángyártott kettő visszajelzőst is tartalmaz. ;-( A képen láthatod a bekötés pillanatát, a kengyelen való átbújtatásnál kicsit nézegettük, de sok lehetőségünk nem lévén, inkább csináltuk. |
|
|
|
|
|
|
A belső betétet és a dugattyút így nyomtuk vissza, egy asztalos szorító és egy darab fa segítségével. Enélkül macerásabb lett volna azért. AndrásM-mel olyan összhangban - munkamegosztással dolgoztunk, hogy fel sem néztünk, míg a harmadik tárcsánál el nem akadtunk. Na akkor vettük észre, hogy nem minden kerek ;-( Először is nincs nálunk gondolkozást serkentő sör ;-) |
|
|
|
|
Először csak ütemesen, a harkályhoz igazodva, kalapálgattuk a tárcsát. ;-( Megállapítottuk, hogy célszerű ezt a munkát 230 V környékére tervezni, egy jó kis flex-el a kézben. Zombi kocsidarabolósánál kisebb is megteszi ;-))) Aztán szerencsénkre jött BPeter ;-) Na akkor már ment a "brain storming" népligeti változata ;-) Húzattuk a régi tárcsával. Ennek az "A" verziónak az volt a problémája, hogy a csavarokat hátrafelé kitoltuk, volt benünk erő ;-( A "B" verzióban már két hajtókart tettünk a központi részre és ahhoz húzattuk. Persze ütemesen, egyre haragosabban és elkeseredetten püfföltük. Eredmény nem mutatkozott. |
|
|
|
|
|
|
A rezgésben látta a probléma kulcsát BPeter, ezért a kocsit ráemeltük a régi tárcsára ( ami előző kocsiból kijött). Ekkor már nem rezgett és kapott a pofájára, de esze ágában sem volt engedni ;-( De nem adtuk fel. Miután elmentünk nagy kockaköveket gyűjteni, azalatt AndrasM megunva a hajcihőt, pár koppintás után levette. ;-) Könnyű dolga volt, hisz már egy órája fárasztottuk és két doboz csavarlazítóval leitattuk ;-) Biztos fájt már a feje, ismeritek azt a kalapálós érzést;-) Persze, hogy inkább lefeküdt ;-) |
|
|
|
|
Mire visszataláltunk, ez a szemet gyönyörködtető látvány fogadott. ;-) A saját tárcsáimnak nem örültem ennyire ;-)
|
|
|
|
|
|
|
De eközben már Vágó úr műsorához hasonlóan telefonos segítséget is kértem ;-) Zombi hívott, hogy vagyunk-e még, mert akkor ide motorozik szó szerint, mert a Mondija első kereke most éppen gyengélkedik. Így ez volt az első eset kis történelmünkben, hogy egy Mondeos két keréken fordult be a Minitali helyszínére ;-) Sajna a motor márkára nem emlékszem, de nem MZ volt, azt ismerem. Megfogadtam anno, hogy többet nem ülök motorra, mivel egy hét alatt produkáltam a véletlenek közrejátszásával annyi esést és túlélést, hogy az őrangyalom is felmondott volna nekem ;-) |
|
|
|
|
Jött Zombi, a Mondi tárcsák réme a kis kalapácsával és nagy szakismeretével. Ütöttük mi is a tárcsát, de Ő csak odasózott kettőt neki és már tört is. Pedig igazán kesztyűs kézzel bánt a tárcsával, ezt a kép is bizonyítja ;-) Az a fehéres csík mutatja, hogy hol törött körbe a tárcsa. |
|
|
|
|
|
|
|
Ha jobban megnézed ezt a tányér formát, akkor körbe a szélén lévő rozsda felrakódás fogta a tárcsát. Tehát nem a homlokfalon van összerohadva, hanem a palástján. |
|
|
|
Na itt van egy határeseten túli betét ;-( A párján még jóval több volt, ennek biztos nem mondták hogy együtt kell kopni a másikkal. Az igazi veszélyt azok a hajszálnál is vastagabb repedések jelentik, mert meleg állapotban hidegvíz hatására csúnya dolgok következhetnek be ;-( |
|
|
|
|
|
|
|
Miután túl voltunk a nehezén, úgy felbátorodtunk, hogy szétkaptuk Kakukk motorját, egy kis szelepfedél tömítés csere ürügyén. Persze a tisztogatás élvezetét nem hagytuk meg neki egyedül ;-) De erről majd fog írni egy cikket. |
|
|
|
Mivel mindenki kíváncsi volt arra a híres neves T elemre, így András elővarázsolta az eldugott helyéről ;-) Ahol most látod, valahol ott van csak még lejjebb egy szinttel. Most a láthatóság kedvéért emeltük ki, persze némi próba is volt vele, de az már valami benzines huncutság volt, így nem tudom leírni. Szóval megállapítottuk, hogy mindenki jóval kisebb méretű T elemre gondolt a leírások alapján. Biztos tudod, hogy ennek az anyagfáradásból történő kilyukadása egy tipikus Mondi gyerekbetegség. Egyszer majd Andrást megkörnyékezem, hogy a jelenséget írja már le egy cikkben. Ezenkívül még pucoltunk MAF-t, töltöttünk hidraulika olajat, nézegettünk termosztátot, stb. |
|
|
|
|
|
|
|
Ki nem felejteném Boss kocsiját sem, aki először látogatott meg minket. Annyira jól érezte magát, hogy a 10 órai záráskor kellett kivezetni a ligetből ;-) Szóval megcsodáltuk a masináját, valószínűleg páran egy ilyen ménessel álmodtunk, mert itt aztán van ám pár paripa beszorítva a motorházba;-) A belső se kutya, automata, ghia, sőt még a tetején egy lyuk is van (tetőablak) ;-) Még a pótkereket is kipakoltuk szegénynek, hogy megmutassuk a vonószemét hol tartja, mert ha bajba kerül, enélkül csak kerülgeti a Mondiját, de el nem tudja vontatni ;-( (Mintha valaki járt már volna így ;-) ) A képen még látható egy gyári emelő is ;-) Ilyen sincs mindenkinek. |
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
A végén már megkönnyebbülten, kimosakodva ültünk le beszélgetni. Ha hiszitek, ha nem, este 10 után indultunk haza (14.30-tól), de akkor már mindenkinek volt otthonról pár hívása, hogy élünk-e még? :-) Csak úgy szólt a csengőhang verseny, volt akinek lángolt a zsebe ;-) Hogy milyen telegrácsok vannak már manapság ;-) |
|
Nagyon jól éreztük magunkat. Az előző Minitali után azt mondtam magamban, hogy kár hogy olyan jól sikerült, mert nem tudjuk ezt a szintet tartani. Bevallom férfiasan tévedtem, sikerült überelni még azt is. ;-) Na de ezt már nem lehet ;-( Bár ha Eljani titkos fegyverét bevetjük legközelebb, akkor bármi megtörténhet. Na de akkor aztán már tényleg nincs tovább ;-) |
|
|
Köszönöm, hogy együtt voltunk. |
v050621 |
|