írta: ND |
Mindenkivel előfordul, hogy rálép a pedálra és átlépi a megállapított sebességhatárt. Az új rendelet alapján 50%-os átlépésnél húzták meg a határt 100 km/h-ig bezárólag, afelett 33%-nál a határ. Nagyon fontos, hogy megértsd, hogy adott esetben sokkal többe fáj számodra 40 km/h-s táblánál plusz 25 km/h, mint ugyanez a túllépés 90 km/h-nál. (A cikk 2005 áprilisi állapotokat mutatja !)
|
0 |
|
|
30 |
|
45 |
Táblával ellátott (90,91,92,95) vasúti átjáró esetén számíts rá! |
|
|
|
|||||||||||
0 Elromlott járművet vontatva - |
40 |
|
60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
0 Lakott területen vagy hólánc használatkor |
50 |
|
|
75 |
|
A piros már 50%-os túllépést jelent, azaz 60 eFt és a jogsi |
||||||||||||||
0 |
|
|
|
|
|
60 |
|
|
90 |
|
1 hónap és 1 év közötti elvesztését jelenti !!! |
|||||||||
0 |
Ennyivel szabadna menned a 26. § szerint !!! |
|
70 |
|
|
|
105 |
|
|
|
|
|
||||||||
0 |
|
|
|
|
|
|
|
80 |
|
|
|
120 |
|
|
|
|||||
0 |
|
|
|
|
|
lakott területen kívül - |
90 |
|
|
|
|
135 |
|
|
||||||
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Autóút - |
110 |
|
|
|
|
146 |
|
||||
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Autópálya - |
130 |
|
|
173 |
A sárga csíkban maradva még nem lépted át az 50%-os mértéket, ez 30 eFt-ba kerül és még kaphatsz pár rossz pontot is, de még vezethetsz. |
|
||
Hadd ajánljam a figyelmedbe a Magyar sebességmérés oldalt. A trafipax, a gyorshajtás, a parkolás és egyéb a témakörbe beleférő kérdésekkel foglalkoznak ott. Inkább előbb tájékozódjál, mint utánna ;-) Életszagú kérdéseid mailben felteheted ott dr. Herpy Miklós ügyvéd úrnak.
Ha már belemelegedtem, akkor iderakok még pár gondolatot az útadba a követési távolságról, a vasúti átjáróról és a kerékbilincsről .
|
||
Követési távolság (Kivonatosan!) 27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni. 27. § (2) Olyan járművel, illetőleg járműszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson. Nincs szükség ilyen követési távolság tartására a) ha - a vezető előzésre készül fel, - az úttest menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van, vagy - az úton az előzés tilos, c) egy nyomon haladó jármű (kétkerekű motorkerékpár, segédmotoros kerékpár vagy kerékpár) követése esetén. 27. § (3) A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi. |
||
|
|
|
Vasúti átjáró (Kivonatosan!) 39. § (1) A vasúti átjárót megközelíteni csak fokozott óvatossággal szabad. A közúti jármű vezetője köteles a jármű sebességét a vasúti átjáró előtt elhelyezett - 90., 91., 92. vagy 95. ábra szerint - veszélyt jelző táblánál lakott területen legfeljebb 30 km/órára, lakott területen kívül legfeljebb 40 km/órára csökkenteni, és a vasúti átjáróig ezzel a csökkentett sebességgel kell haladni. 39. § (2) A vasúti átjárón csak folyamatosan - megállás nélkül - legalább 5 km/óra átlagsebességgel szabad áthaladni. 39. § (3) A vasúti átjáró előtt a 98., 99., 99/a. vagy 99/b. ábra szerinti jelzésnél, vagy a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt meg kell állni, ha a) bármely irányból vasúti jármű közeledik, b) a teljes sorompó vagy a félsorompó sorompó rúdja nem teljesen nyitott helyzetben áll vagy mozog, c) a teljes sorompót kiegészítő fényjelző berendezés, illetőleg a fénysorompó vagy félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó piros jelzést ad, d) a teljes sorompót kiegészítő berendezés hangjelzést ad, e) fénysorompó vagy félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér jelzést nem ad, f) vasúti jelzőőr "Megállj" jelzést ad, g) a (2) bekezdésben meghatározott folyamatos áthaladásra nincs lehetőség, h) ott "Állj! Elsőbbségadás kötelező" jelzőtábla van. 39. § 4) b) "Vasúti átjárót előjelző táblák" - a 100 , 101 , 102 . előjelző tábla azt jelzi, hogy a jármű vezetője vasúti átjáróhoz közeledik; a veszélyt jelző tábla alatt elhelyezett háromsávos, az ezt követően elhelyezett kétsávos, majd egysávos előjelző tábla a veszélyt jelző tábla és a vasúti átjáró közötti útszakaszt három egyenlő részre osztja. Ezek az előjelző táblák nincsenek minden vasúti átjáró előtt elhelyezve. ( A 98 - 102 előjelző tábláknak nincs sebességkorlátozó hatálya. ) |
||
|
|
|
Kerékbilincs (Kivonatosan!) A 38/1993 (XII.27) sz. fovárosi rendelet alapján meghatározott "Korlátozott várakozási övezetek" területén, csak parkolásidíj megfizetés ellenében és meghatározott ideig szabad várakozni. Idő túllépés esetén a Fovárosi Közterület-felügyelet a kerékbilincset tesz fel. A levételéért fizetni kell, a levétel idopontjától függoen egyre magasabb összeget. Az V. kerületben az illetékes a 1054 Budapest, Akadémia u. 1. Telefon: 332-1530, 332-1531, 332-1532, 332-1533 A leszerelés költsége: a) az napi befizetés esetén 15 000 Ft , b) 3 napon belül 20 000 Ft , c) 3 napon túl 25 000 Ft. A befizetés a helyszínre érkezo közterület-felügyelojénél lehetséges (akár éjjel is). A tavaly óta a legújabb pénzbeszedési lehetőségük, hogy a járdára felállást (elég két kerék a járda szélére! ) 6 eFt-tal díjazzák, ahol nincs ez táblával külön engedélyezve. Unszimpatikus, hogy a fizető övezetben minden talpalattnyi helyre kiteszik a táblát, hogy minnél több "sarc szedő" területhez jussanak. Addig a fizető övezet szélén lévő ilyen helyeket sűrűn látogatják a szürkeruhások és szedik a pénzt ;-( Szegény autós végre meg tud állni, mivel az egész utcában így parkolnak, eszébe sem jut, hogy itt valami szabályt megsért. |
||
|
|
|
Javaslom nézzél utána a KRESZ -ben alaposabban a kérdéseknek. A téma zárásaként álljon itt egy rendőr, akit / amit minden magyar autós szerethet, mert még soha senkit nem büntetett meg !!! Legyen ez a példaképe másoknak is ;-))) Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a képet Losoncon készítettem (Szlovákia) és mivel fából volt, így egészen ártalmatlan volt ;-))) Üdv ND |
|